Page 193 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 13, zvezek 27 / Year 13, Issue 27, 2017
P. 193
Anja Ivec, POMEN MOTIVACIJE V PROJEKTU »DIJAKI KOMPONISTI« ...
motivacije uvršèamo tudi povratne informacije in sodelovanje. Zunanja motivacija po
navadi ni trajna. Èe vir zunanje motivacije izgine, posameznik tega veè ne bo poèel
oziroma dejavnost se preneha.
Med notranjo in zunanjo motivacijo ne moremo potegniti jasne meje, saj se medsebojno
prepletata in nenehno nihata (Rotar Pance, 2006). Dijake pri projektnem delu vodijo
notranji in zunanji motivi, njihovo razmerje pa se ves èas spreminja. Vèasih se lahko obe
vrsti motivacije povezujeta in s tem vplivata druga na drugo. V projektnem delu na
Konservatoriju Maribor sta pomembni notranja in zunanja motivacija, saj mentorji
spodbujajo notranjo motivacijo, hkrati pa zagotavljajo, da zunanja motivacija podpira
delo v projektu »Dijaki komponisti«.
Za doseganje pedagoških ciljev je treba upoštevati veè motivacijskih sredstev, kot so
zanimanje za doloèeno delovanje in napredek, pozitivna povratna informacija,
spominjanje na prejšnje uspehe, zastavljanje jasnih in stvarnih ciljev ter oblikovanje
naèina dela.
Seveda mentorji nimajo vpliva na vse zgoraj naštete postavke, ki vplivajo na motivacijo
dijakov v projektu. Vendar pa je pomembno, da se mentorji zavedajo vplivov na
motivacijo za ustvarjalno delo in da jih izkoristijo dijakom v prid. Kot ka ejo primeri
dobre prakse, naj pri tem uporabljajo èim veè razliènih motivacijskih strategij.
Raziskava
Namen in cilji raziskave
Z raziskavo elimo na podlagi teoretiènih izhodišè potrditi glasbeno ustvarjalnost dijakov
na stopnji gimnazijskega izobra evanja, saj tako zastavljeno delo omogoèa celostni
glasbeni razvoj. S projektnim delom smo v praksi eleli preizkusiti, kako je mogoèe
spodbujati ustvarjalno razmišljanje, spoznavanje celotnega procesa nastajanja
kompozicije od idejne zasnove, njenega zapisa, organiziranja vaj do realizacije koncerta.
Za uspešno delo je nujna motivacija dijakov, zato smo z anketnimi vprašalniki za dijake
eleli ugotoviti, kateri dejavniki in v kolikšni meri vplivajo na motivacijo za komponiranje
in sodelovanje v projektu »Dijaki komponisti«. Nadalje smo eleli ugotoviti vpliv
projekta na razvoj osebnostnih vrednot in socialnih kompetenc sodelujoèih dijakov.
Zanimala so nas predvsem spodnja vprašanja.
– Kateri so glavni notranji dejavniki, ki vplivajo na motivacijo dijakov za
vkljuèitev v projekt »Dijaki komponisti«?
– Kateri so glavni zunanji dejavniki, ki vplivajo na motivacijo dijakov za vkljuèitev
v projekt »Dijaki komponisti«?
– Ali je lokus kontrole dijakov notranji ali zunanji?
– Ali imajo mentorji kljuèno vlogo pri motiviranju dijakov za vkljuèitev v projekt?
– Katere osebnostne vrednote razvijajo dijaki v projektu?
– Katere socialne kompetence razvijajo dijaki v projektu?
193
motivacije uvršèamo tudi povratne informacije in sodelovanje. Zunanja motivacija po
navadi ni trajna. Èe vir zunanje motivacije izgine, posameznik tega veè ne bo poèel
oziroma dejavnost se preneha.
Med notranjo in zunanjo motivacijo ne moremo potegniti jasne meje, saj se medsebojno
prepletata in nenehno nihata (Rotar Pance, 2006). Dijake pri projektnem delu vodijo
notranji in zunanji motivi, njihovo razmerje pa se ves èas spreminja. Vèasih se lahko obe
vrsti motivacije povezujeta in s tem vplivata druga na drugo. V projektnem delu na
Konservatoriju Maribor sta pomembni notranja in zunanja motivacija, saj mentorji
spodbujajo notranjo motivacijo, hkrati pa zagotavljajo, da zunanja motivacija podpira
delo v projektu »Dijaki komponisti«.
Za doseganje pedagoških ciljev je treba upoštevati veè motivacijskih sredstev, kot so
zanimanje za doloèeno delovanje in napredek, pozitivna povratna informacija,
spominjanje na prejšnje uspehe, zastavljanje jasnih in stvarnih ciljev ter oblikovanje
naèina dela.
Seveda mentorji nimajo vpliva na vse zgoraj naštete postavke, ki vplivajo na motivacijo
dijakov v projektu. Vendar pa je pomembno, da se mentorji zavedajo vplivov na
motivacijo za ustvarjalno delo in da jih izkoristijo dijakom v prid. Kot ka ejo primeri
dobre prakse, naj pri tem uporabljajo èim veè razliènih motivacijskih strategij.
Raziskava
Namen in cilji raziskave
Z raziskavo elimo na podlagi teoretiènih izhodišè potrditi glasbeno ustvarjalnost dijakov
na stopnji gimnazijskega izobra evanja, saj tako zastavljeno delo omogoèa celostni
glasbeni razvoj. S projektnim delom smo v praksi eleli preizkusiti, kako je mogoèe
spodbujati ustvarjalno razmišljanje, spoznavanje celotnega procesa nastajanja
kompozicije od idejne zasnove, njenega zapisa, organiziranja vaj do realizacije koncerta.
Za uspešno delo je nujna motivacija dijakov, zato smo z anketnimi vprašalniki za dijake
eleli ugotoviti, kateri dejavniki in v kolikšni meri vplivajo na motivacijo za komponiranje
in sodelovanje v projektu »Dijaki komponisti«. Nadalje smo eleli ugotoviti vpliv
projekta na razvoj osebnostnih vrednot in socialnih kompetenc sodelujoèih dijakov.
Zanimala so nas predvsem spodnja vprašanja.
– Kateri so glavni notranji dejavniki, ki vplivajo na motivacijo dijakov za
vkljuèitev v projekt »Dijaki komponisti«?
– Kateri so glavni zunanji dejavniki, ki vplivajo na motivacijo dijakov za vkljuèitev
v projekt »Dijaki komponisti«?
– Ali je lokus kontrole dijakov notranji ali zunanji?
– Ali imajo mentorji kljuèno vlogo pri motiviranju dijakov za vkljuèitev v projekt?
– Katere osebnostne vrednote razvijajo dijaki v projektu?
– Katere socialne kompetence razvijajo dijaki v projektu?
193