Page 198 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 13, zvezek 27 / Year 13, Issue 27, 2017
P. 198
SBENOPEDAGOŠKI ZBORNIK, 27. zvezek

strpnost in medsebojno spoštovanje. To pa je tudi kljuèno za uspešno uresnièitev
konènega cilja, ki pomeni javno predstavitev lastne kompozicije na odru.

Sklepne misli

Ugotavljamo, da je bilo v desetih letih obstoja projekta vanj vkljuèenih veè kot sto dijakov
in da je v tem obdobju nastalo pribli no 170 skladb. Vse skladbe, ki so bile izvajane na
koncertih, so zapisane, zbrane in urejene v vezani zbirki. Bistvene vrednote
predstavljenega projekta so motiviranje za doseganje ciljev projekta, ki vodi k razvijanju
glasbenega ustvarjanja, spoznavanje procesov od nastajanja skladbe do njene izvedbe in
predstavitve le-te na odru. Nekateri dijaki, ki so sprva gojili prete no inštrumentalne
ambicije, so po novih izkušnjah zaznali motivacijo za nadaljnje poglabljanje ter celo
spremenili svojo pot izobra evanja in se usmerili v študij teoretiènih predmetov ali
kompozicije. Prav tako pa si mladi glasbeniki skozi ustvarjalne procese pridobivajo
dragocene izkušnje, spletajo trdnejše vezi prijateljstva in pripadnosti skupinskemu delu.
Tovrstno delo dijake kali v usvajanju socialnih vešèin, uèi jih vrednot spoštovanja,
strpnosti in solidarnosti. Projekt je primer dobre prakse negovanja vzajemne podpore in
medvrstniških odnosov, ki navadno prese ejo šolske okvire in vodijo v nadaljnja
umetniška snovanja.

Literatura

Ivec, Anja (2016). Z glasbo premikamo gore. Musica noster amor. Maribor:
Konservatorij Maribor, 6–27.
Krajnc, Ana (1982). Motivacija za izobra evanje. Ljubljana: Delavska enotnost.
Marentiè Po arnik, Barica (2000). Psihologija uèenja in pouka. Ljubljana: DZS.
Marentiè Po arnik, Barica (1988). Dejavniki in metode uspešnega uèenja. Ljubljana:
Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani.
Musek, Jan, Peèjak, Vid (1995). Psihologija. Ljubljana: Educy.
Peèjak, Vid (1986). Poti do znanja. Ljubljana: CZ.
Rotar Pance, Branka (2006). Motivacija – kljuè h glasbi. Nova Gorica, Educa.
Ryan, Richard, Deci Edward (2000). Intrinsic and Extrinsic Motivations: Classic
Definitions and New Directions. https://mmrg.pbworks.com/f/Ryan,+Deci+00.pdf
(18. 10. 2017).
Uhan, Stane (1999). Nekaj misli o motivaciji. Delavska participacija. www.delavska-
participacija.com/priloge/ID990503.doc (6. 10. 2017).
Woolfolk, Anita (2002). Pedagoška psihologija. Ljubljana: Educy.

198
   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203