Page 194 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 13, zvezek 27 / Year 13, Issue 27, 2017
P. 194
SBENOPEDAGOŠKI ZBORNIK, 27. zvezek
Cilj raziskave je torej ugotoviti, kaj vodi dijake pri ustvarjanju in kako ti ocenjujejo svoje
delo.
Raziskovalna metoda
Raziskava je bila izvedena po deskriptivni in kavzalno-neeksperimetalni metodi
pedagoškega raziskovanja.
Vzorec
Raziskava je bila izvedena v septembru in oktobru 2017. Vzorec je sestavljalo 54
subjektov, od tega 14 dijakov in 40 nekdanjih dijakov Konservatorija Maribor, ki so
sodelovali v projektu. Nekateri so bili v projektno delo vkljuèeni veèkrat, vendar so šteti le
enkrat.
Merski instrument
V raziskavi smo podatke zbirali z anketnimi vprašalniki. Pri oblikovanju anketnega
vprašalnika smo sledili zgledu anketnega vprašalnika v Raziskavi poklicne motivacije
slovenskih uèiteljev glasbe in uporabili knjigo Motivacija – kljuè h glasbi; oboje delo
Branke Rotar Pance (2006).
Anketni vprašalnik sta sestavljala dva sklopa. Prvi sklop anketnega vprašalnika je
vseboval 12 toèk na temo motiviranja v projektu »Dijaki komponisti«. V drugem sklopu
smo anketirancem ponudili nabor 12 toèk osebnostnih vrednot in socialnih kompetenc, ki
jih dijaki razvijajo oziroma negujejo pri projektnem delu, po predstavljeni petstopenjski
merski lestvici Likertovega tipa. Pri tem ena stran lestvice predstavlja odgovor »Zame v
celoti velja«, druga pa »Zame v celoti ne velja«.
Zbiranje in obdelava podatkov
Anketni vprašalnik smo posredovali 59 dijakom in nekdanjim dijakom Konservatorija za
glasbo in balet Maribor, ki so od šolskega leta 2012/13 sodelovali v projektu »Dijaki
komponisti«. Njihova odzivnost je bila 91,5-odstotna. Konèni vzorec je sestavljalo 54
subjektov.
Nekaj (N = 14) anketnih vprašalnikov so dijaki izpolnili osebno, to so bili tisti dijaki, ki se
še šolajo na Konservatoriju za glasbo in balet Maribor. Veèino odgovorov, to je od
nekdanjih dijakov šole (N = 40), smo dobili s pomoèjo sodobne tehnologije, po
elektronski pošti ali po aplikacijah za hitro sporoèanje.
Kvantitativne podatke smo analizirali z raèunalniškim programom Microsoft Excel. V
okviru deskriptivne statistike smo izraèunali frekvence (f) in odstotne dele e (%). Najprej
smo rezultate obdelali in jih predstavili v grafih, nato pa smo jih interpretirali.
194
Cilj raziskave je torej ugotoviti, kaj vodi dijake pri ustvarjanju in kako ti ocenjujejo svoje
delo.
Raziskovalna metoda
Raziskava je bila izvedena po deskriptivni in kavzalno-neeksperimetalni metodi
pedagoškega raziskovanja.
Vzorec
Raziskava je bila izvedena v septembru in oktobru 2017. Vzorec je sestavljalo 54
subjektov, od tega 14 dijakov in 40 nekdanjih dijakov Konservatorija Maribor, ki so
sodelovali v projektu. Nekateri so bili v projektno delo vkljuèeni veèkrat, vendar so šteti le
enkrat.
Merski instrument
V raziskavi smo podatke zbirali z anketnimi vprašalniki. Pri oblikovanju anketnega
vprašalnika smo sledili zgledu anketnega vprašalnika v Raziskavi poklicne motivacije
slovenskih uèiteljev glasbe in uporabili knjigo Motivacija – kljuè h glasbi; oboje delo
Branke Rotar Pance (2006).
Anketni vprašalnik sta sestavljala dva sklopa. Prvi sklop anketnega vprašalnika je
vseboval 12 toèk na temo motiviranja v projektu »Dijaki komponisti«. V drugem sklopu
smo anketirancem ponudili nabor 12 toèk osebnostnih vrednot in socialnih kompetenc, ki
jih dijaki razvijajo oziroma negujejo pri projektnem delu, po predstavljeni petstopenjski
merski lestvici Likertovega tipa. Pri tem ena stran lestvice predstavlja odgovor »Zame v
celoti velja«, druga pa »Zame v celoti ne velja«.
Zbiranje in obdelava podatkov
Anketni vprašalnik smo posredovali 59 dijakom in nekdanjim dijakom Konservatorija za
glasbo in balet Maribor, ki so od šolskega leta 2012/13 sodelovali v projektu »Dijaki
komponisti«. Njihova odzivnost je bila 91,5-odstotna. Konèni vzorec je sestavljalo 54
subjektov.
Nekaj (N = 14) anketnih vprašalnikov so dijaki izpolnili osebno, to so bili tisti dijaki, ki se
še šolajo na Konservatoriju za glasbo in balet Maribor. Veèino odgovorov, to je od
nekdanjih dijakov šole (N = 40), smo dobili s pomoèjo sodobne tehnologije, po
elektronski pošti ali po aplikacijah za hitro sporoèanje.
Kvantitativne podatke smo analizirali z raèunalniškim programom Microsoft Excel. V
okviru deskriptivne statistike smo izraèunali frekvence (f) in odstotne dele e (%). Najprej
smo rezultate obdelali in jih predstavili v grafih, nato pa smo jih interpretirali.
194