Page 191 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 13, zvezek 27 / Year 13, Issue 27, 2017
P. 191
Anja Ivec, POMEN MOTIVACIJE V PROJEKTU »DIJAKI KOMPONISTI« ...

Anja Ivec
Konservatorij za glasbo in balet Maribor

POMEN MOTIVACIJE V PROJEKTU »DIJAKI KOMPONISTI«
KONSERVATORIJA MARIBOR

Kratki znanstveni prispevek / Short Scientific Article

Izvleèek
Konservatorij za glasbo in balet Maribor od leta 2007 v okviru oddelka strokovnoteoretiènih
predmetov izvaja projekt »dijaki komponisti«, s katerim mlade glasbenike motivira k celostni
umetniški samouresnièitvi, saj zdru uje tako ustvarjalni kot poustvarjalni pristop. V njem lahko
sodelujejo dijaki umetniških in glasbeno-teoretiènih smeri. Mentorji se opirajo na razliène oblike in
metode dela ter dijake uvajajo v svet iskanja in oblikovanja glasbenih idej. Konèni cilj je aktivno
vkljuèevanje sodelujoèih v procese nastajanja skladbe vse do njene izvedbe in predstavitve na odru.
Delo poteka v skupini, s èimer dijaki usvajajo socialne vešèine, se uèijo vrednot spoštovanja,
strpnosti in solidarnosti. Projekt je primer dobre prakse spodbujanja notranje in zunanje motivacije,
negovanja vzajemne podpore in medvrstniških odnosov. Mladim umetnikom nudi uvid v mo nosti
za poklicno pot ter jih motivira za nadaljnja umetniška snovanja.

Kljuène besede: motivacija, dijaki-komponisti, kompozicija, soustvarjanje, poustvarjanje

Abstract
The Meaning of Motivation in the Student Composer Project at Conservatory Maribor
Since 2007, the Conservatorium for Music and Ballet Maribor has been carrying out the Student
Composer Project in cooperation with the Department for Professional Music Training and
Theoretical Subjects. It motivates young musicians to strive for an integrated artistic self-realisation
by combining the creative and recreative approach. Students of art and music theory studies may
participate in the project. Mentors apply different forms and methods of work to introduce their
students to the world of seeking and creating musical ideas. The final objective is the active
inclusion of the participants into the composing process – from writing a composition to its
performance and presentation on stage. The work is carried out in a group, which helps the students
to develop their social skills and learn tolerance, solidarity and respect for each other. The project is
an example of the good practice of encouraging the inner and outer motivation of students as well as
nurturing mutual support and peer relations. It helps young artists to gain insight into the
possibilities of their future professional path and motivates them towards further artistic pursuits.

Keywords: motivation, student composers, composition, co-creation, interpretation

Uvod

V zadnjem èasu pogosto odmevajo kritike, da šolski sistem ne motivira mladih za uèenje,
delo in lasten razvoj, prav tako pa naj ne bi spodbujal ustvarjalnosti, ampak naj bi zgolj
strmel k usvajanju, pogosto preobse nega, faktografskega znanja. Konservatorij za glasbo
in balet Maribor v okviru uènih procesov spodbuja k ustvarjalnemu mišljenju in
delovanju, lastni samouresnièitvi, saj se zaveda pomembnosti vsestranskega
izobra evanja mladih, ki vpliva na boljše prilagajanje in delovanje v hitro spreminjajoèem
se svetu. Najboljši naèin obvladovanja prihodnosti je njeno sooblikovanje. To bodo

191
   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196