Page 187 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 13, zvezek 27 / Year 13, Issue 27, 2017
P. 187
Katarina Zadnik, Danaja Koren, MONTESSORI PEDAGOGIKA IN NJENA VLOGA PRI NAUKU ...

s številom njenih predznakov in vertikalno dodali ime njenega vzporednega mola. Pri
uèencih 4. razreda smo opazili, da so ovire nastopile pri postavljanju vrstnega reda
molovih lestvic v kvintnih krogih, od dveh predznakov dalje. Ovire so nastajale, ker je
naloga vkljuèevala še neobravnavano uèno snov, ki je po uènem naèrtu aktualna šele v 5.
razredu. V obdobju opazovanj se je izkazalo, da so uèenci zaèeli postopno samostojno
usvajati zaporedje molovih lestvic ob veèkratni uporabi tega materiala. Ista opa anja so
izstopala tudi v 2. razredu, saj je za ta razred predvidena obravnava le F- in G-dura. Uèenci
2. razreda so prete no sestavljali kvintni krog po oblikah pripadajoèih izrezanih delcev
sestavljanke, v teku procesa pa smo lahko opazili spremembo v strategiji sestavljanja, ki je
bilo lahko povezana s predhodnimi izkušnjami dela z materialom ali pa so uèenci
uporabili morebitno pridobljeno znanje na tem podroèju pri inštrumentalnem pouku.

Na podroèju sestavljanke z intervali, ki je zahtevala usvojena znanja o njihovi kvantiteti in
kvaliteti, smo opazili, da so uèenci v 4. in 5. razredu potrebovali veliko èasa, saj je material
zahteval, da uèenec postavi v prvi horizontalni liniji pravilno sosledje intervalov po
kvantiteti, pod njihova dobljena imena pa je bilo potrebno dodati, v dveh podlinijah, še
delce s pravilnim zapisom njihove kvantitete in kvalitete v notnem èrtovju. Naloga je bila
kompleksna in je zahtevala obvladovanje znanja vseh intervalov po kvantiteti in kvaliteti,
zato so material v celoti sestavljali uèenci 5. razreda, uèenci 4. razreda pa so material,
skladno z usvojenimi znanji, sestavljali vkljuèno do kvinte. Ker so slednji uèenci razumeli
princip nastanka intervalov in so tudi poznali seksto, septimo in oktavo po kvantiteti, so v
povezavi s temi vedenji zakljuèili delo z materialom. Pri uèencih 2. razreda, ki so posegli
po tem materialu, smo opazili, da so v sestavljanki samostojno postavili zaporedje
intervalov z njihovimi zapisanimi imeni, pri postavljanju podlinij, z njihovimi zapisi v
notnem èrtovju, pa so ob pomoèi mentorjev postopno usvojili in razumeli princip razdalj v
intervalnih razmerjih in so tako s svojo lastno aktivnostjo pridobili nova znanja.

Primerjava rezultatov zakljuènih ocen

Morebitne pozitivne uèinke montessori materialov smo ugotavljali s primerjavo konènih
ocen uèencev iz šolskega leta 2015/16, ki jih niso imeli prilo nosti uporabljati, in uèencev
iz šolskega leta 2016/17. V šolskem letu 2016/2017 so bili razredi številèno veèji v
primerjavi s številom uèencev iz šolskega leta 2015/16. Rezultati povpreèja ocen v 2. in 4.
razredu (4,5) so bili v šolskem letu 2016/17 za 0,5 višji kot v šolskem letu 2015/16,
medtem ko je povpreèje ocen v 5. razredu v obeh šolskih letih enako (4). Primerjava
rezultatov med zakljuènimi ocenami med 2., 4. in 5. razredom iz šolskih let 2015/16 in
2016/17 je pokazala boljše rezultate pri uèencih primerjanih razredov, ki so obiskovali
pouk nauka o glasbi v šolskem letu 2016/17. Sklepamo, da je na dvig povpreèja rezultatov
na podroèju glasbenih sposobnosti in znanj pozitivno uèinkovala uporaba montessori
materialov pri pouku nauka o glasbi.

Sklep

S pedagogiko montessori, ki je vkljuèena v mnoge vzgojno-izobra evalne sisteme po
celem svetu, se sreèujemo na ravni predšolskih programov, v okviru zasebnih vrtcev, in na

187
   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192