Page 99 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 10, zvezek 21 / Year 10, Issue 21, 2014
P. 99
rej Misson, MOŠKI ZBORI SAMA VREMŠAKA IN NJEGOVO DELOVANJE V KAMNIŠKI LIRI
Slika 6: Sklepni del skladbe Zasuta usta; zadnja fraza je grajena v d-molu, vodilna melodija ob
koncu ima zgornji in spodnji vodilni ton, sklepna kadenca je plagalna (g-d), akordi pa domiselno,
bogato oblikovani, npr. predzadnji akord s kvartno postavljenimi zgornjimi toni, sklepni akord
uvede molov septakord z veliko septimo kot vodilnim tonom, sledi tenorski melizem, ki se izteèe v
molov kvintakord z dodano veliko seksto. Po tradiciji zveèan kvintakord, ki je zaznavna sestavina
septakorda z veliko septimo, predstavlja smrt.
Skladba Jutranja pesem je oblikovana po napevu in pesmi Adama Bohorièa (izšlo 2001),3
prvi del je kot triglasni fugato z dopolnilnimi glasovi. Tema fugata je napev sam. Drugi del
skladbe je homofon. Harmonija je zastavljena tonalno, mestoma kromatièno, vendar ima
tudi modalne odnose, vertikalo tvorijo ob kvintakordih tudi septakordi, v prvem delu
melodiène linije prinašajo tudi številne intervalne, disonanène kombinacije.
Slika 7: Zaèetek Jutranje pesmi, Bohorièev napev je tema triglasnega fugata
3 Samo Vremšak, Izbrani zbori, št. 40, Ljubljana: JSKD, 2001.
99
Slika 6: Sklepni del skladbe Zasuta usta; zadnja fraza je grajena v d-molu, vodilna melodija ob
koncu ima zgornji in spodnji vodilni ton, sklepna kadenca je plagalna (g-d), akordi pa domiselno,
bogato oblikovani, npr. predzadnji akord s kvartno postavljenimi zgornjimi toni, sklepni akord
uvede molov septakord z veliko septimo kot vodilnim tonom, sledi tenorski melizem, ki se izteèe v
molov kvintakord z dodano veliko seksto. Po tradiciji zveèan kvintakord, ki je zaznavna sestavina
septakorda z veliko septimo, predstavlja smrt.
Skladba Jutranja pesem je oblikovana po napevu in pesmi Adama Bohorièa (izšlo 2001),3
prvi del je kot triglasni fugato z dopolnilnimi glasovi. Tema fugata je napev sam. Drugi del
skladbe je homofon. Harmonija je zastavljena tonalno, mestoma kromatièno, vendar ima
tudi modalne odnose, vertikalo tvorijo ob kvintakordih tudi septakordi, v prvem delu
melodiène linije prinašajo tudi številne intervalne, disonanène kombinacije.
Slika 7: Zaèetek Jutranje pesmi, Bohorièev napev je tema triglasnega fugata
3 Samo Vremšak, Izbrani zbori, št. 40, Ljubljana: JSKD, 2001.
99