Page 103 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 10, zvezek 21 / Year 10, Issue 21, 2014
P. 103
rej Misson, MOŠKI ZBORI SAMA VREMŠAKA IN NJEGOVO DELOVANJE V KAMNIŠKI LIRI
Slika 15: Zaèetek skladbe Zdignete brati, v eolskem modusu na g; v 7. taktu nastopi dvojni
dvoglasni kanon.
Skladba Prihod na pesem Alojza Gradnika je bila objavljena leta 1974 v Naših zborih.7
Slika 16: »Clusterski« zaèetek zahtevne skladbe Prihod na pesem Alojza Gradnika
Zaèetek je »clustersko« zasnovan s pentatonsko zveneèo harmonijo. Ritmièna gradnja je
brez takta, prosto oblikovana, »senza misura«. V nadaljevanju skladatelj uporabi
raznovrstno, bolj ali manj disonanèno in kromatièno harmonijo, ki pa je oblikovana bolj
modalno (eolski na H, lokrijski na cis oziroma (gis!), frigijski na cis (manjka d) ipd.) Proti
koncu nastopi solistièni vzklik (parlato). Delo, ki je zelo zahtevno, se konèa s plagalno
kadenco in pikardijsko terco.
7 Naši zbori 26, Ljubljana 1974.
103
Slika 15: Zaèetek skladbe Zdignete brati, v eolskem modusu na g; v 7. taktu nastopi dvojni
dvoglasni kanon.
Skladba Prihod na pesem Alojza Gradnika je bila objavljena leta 1974 v Naših zborih.7
Slika 16: »Clusterski« zaèetek zahtevne skladbe Prihod na pesem Alojza Gradnika
Zaèetek je »clustersko« zasnovan s pentatonsko zveneèo harmonijo. Ritmièna gradnja je
brez takta, prosto oblikovana, »senza misura«. V nadaljevanju skladatelj uporabi
raznovrstno, bolj ali manj disonanèno in kromatièno harmonijo, ki pa je oblikovana bolj
modalno (eolski na H, lokrijski na cis oziroma (gis!), frigijski na cis (manjka d) ipd.) Proti
koncu nastopi solistièni vzklik (parlato). Delo, ki je zelo zahtevno, se konèa s plagalno
kadenco in pikardijsko terco.
7 Naši zbori 26, Ljubljana 1974.
103