Page 102 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 10, zvezek 21 / Year 10, Issue 21, 2014
P. 102
O VREMŠAK (1930–2004)
daljša skladba veè centrov in obilje disonanènih akordov. Delo bi lahko oznaèili kot
ekspresionistièno.
Slika 13: Zaèetek ekspresionistiène skladbe Pojoèa kri na pesem Alojza Gradnika
Slika 14: Zvoèno napet in intenziven konec skladbe Pojoèa kri
Zdignete bratje (iz edicije 1973) je skladba, ki je zlo ena na hrvaško ljudsko, uporniško
besedilo. O njej je avtor zapisal: »5-taktna tema se v izvirni obliki pojavi najprej v 2.
tenorju. Dalje je tema obdelana kanonièno. Coda je grajena homofono.«6 Harmonija ima
sicer tonalno oblikovane kadence, razen sklepne, vendar je njen potek veèinoma modalen,
eolski. Akordika je bolj disonanèna, ekspresionistièna.
6 Prav tam.
102
daljša skladba veè centrov in obilje disonanènih akordov. Delo bi lahko oznaèili kot
ekspresionistièno.
Slika 13: Zaèetek ekspresionistiène skladbe Pojoèa kri na pesem Alojza Gradnika
Slika 14: Zvoèno napet in intenziven konec skladbe Pojoèa kri
Zdignete bratje (iz edicije 1973) je skladba, ki je zlo ena na hrvaško ljudsko, uporniško
besedilo. O njej je avtor zapisal: »5-taktna tema se v izvirni obliki pojavi najprej v 2.
tenorju. Dalje je tema obdelana kanonièno. Coda je grajena homofono.«6 Harmonija ima
sicer tonalno oblikovane kadence, razen sklepne, vendar je njen potek veèinoma modalen,
eolski. Akordika je bolj disonanèna, ekspresionistièna.
6 Prav tam.
102