Page 97 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 10, zvezek 21 / Year 10, Issue 21, 2014
P. 97
rej Misson, MOŠKI ZBORI SAMA VREMŠAKA IN NJEGOVO DELOVANJE V KAMNIŠKI LIRI

Slika 1: Zaèetek skladbe Zapel bi pesem

Vsebina narekuje molovo, tonalno in kromatièno harmonijo. Tudi padajoèa zaèetna
melodija sledi tradicionalnim glasbenim orodjem slikanja alosti (lamento postop). Jasno,
kadenèno razmejena je tudi formalna zgradba (9+18+10). Zanimiv je imitacijski zaèetek
drugega dela. Skladatelj z glasbo lepo gradi vsebino pesemske predloge, delo je
komponirano v bolj romantiènem slogu.
Slika 2: Konec prvega dela skladbe Zapel bi pesem in imitacijski zaèetek drugega dela

Vetri v polju (1967) je prav tako starejša skladba na pesem Sreèka Kosovela. Tudi tu se 6/8
takt dobro ujema z odslikavanjem vetra, valovanja trave. Mraèni in alostni vsebini pesmi
sledi molova in kromatièna harmonija. Tako kot prej, je tudi v tem primeru na zaèetku
padajoèa, delno kromatièna linija v basu.
Slika 3: Zaèetek skladbe Vetri v polju; molova, kromatièna harmonija, v basu padajoèa, delno
kromatièna linija, podobna lamento basu

97
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102