Page 100 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 10, zvezek 21 / Year 10, Issue 21, 2014
P. 100
O VREMŠAK (1930–2004)

Slika 8: Zaèetek drugega, homofonega dela skladbe Jutranja pesem

Pesem (1972) je skladba z izjemno gradacijo. Zaèetek je grajen v slogu ljudske glasbe, ki
pa se v nadaljevanju razvije v zahtevnejši kompozicijski stavek. Zaèetek je homofon,
nadaljevanje ima preprosto polifonijo, v drugem delu se pojavi tudi dvoglasna, prosta
imitacija z dopolnilnimi glasovi. Skladba ima bogato, tonalno razširjeno harmonijo, v
drugem delu je domiselno, romantièno oblikovana v nenehnem prestopanju iz durovega
(C-dur / F-dur) v molov (a-mol / d-mol) harmonski prostor. Skladba je umetniško zelo
preprièljiva, z moènim èustvenim nabojem.
Slika 9: Ljudski zaèetek skladbe Pesem na besedilo Toneta Pavèka

Slika 10: Zakljuèek skladbe Pesem z zvoèno silovitim vrhom, podprtim z »dur-molovim« akordom
(zaporedje F-durovega kvintakorda z dodano seksto in molovim septakordom z malo septimo). Iz ff
se skladba umiri v pp.

100
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105