Page 98 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 10, zvezek 21 / Year 10, Issue 21, 2014
P. 98
O VREMŠAK (1930–2004)

Sodobna, ekspresivna glasbena govorica je znaèilna za skladbo na pesem Franceta
Balantièa Zasuta usta (1992). Tudi to glasbeno delo ima razloèno formalno èlenitev, ki
sledi pesemski zgradbi. Izbor harmonije sledi pripovedi pesmi. Harmonija ima komaj
prepoznavno tonalno ozadje, makroharmonski centri so skoraj prosto, kromatièno
oblikovani (a-C / a-e / d-Des / C-F / es-ges / Des-D / G-e / E-a / E-d). Vertikalo gradijo
raznovrstna sozvoèja, sekundna do terèna, intervalna in akordièna, pogosto v kromatiènih
premikih glasov. Ne glede na zahtevnost je skladba muzikalna in izpovedno preprièljiva.
Slika 4: Zaèetek skladbe Zasuta usta; sekundna sozvoèja, kromatika, terèna harmonija, tonalno
makroharmonsko ozadje, npr. zaèetek na a, konec prve fraze na C (terèno sorodstvo), plagalna
kadenca z molovo subdominanto ipd.

Slika 5: Konec prvega dela skladbe Zasuta usta z avtentièno kadenco na F in zaèetek drugega dela z
es-molovim kvintakordom

98
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103