Page 128 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 10, zvezek 21 / Year 10, Issue 21, 2014
P. 128
O VREMŠAK (1930–2004)
Slika 2: Rokopis Fuge v a-molu iz leta 1948
Vir: Zasebni arhiv dru ine.
V obeh predelavah je zaznati moèno tendenco k uporabi sodobnejših harmonij, kar je še
posebej oèitno pri primerjavi zakljuènih taktov obeh skladb s prvotnima rokopisoma. Obe
predelavi potrjujeta Vremšakovo veliko zanimanje za kontrapunkt in njegov poglobljen
pristop h komponiranju, ki sta z leti narašèala.
Leta 1953 je nastala Passacaglia v c-molu, ki še ni bila javno objavljena. Skladba je
nastala v èasu skladateljevega šolanja na Akademiji za glasbo in e dokazuje avtorjevo
dobro poznavanje orgel ter vpliv Bachove glasbe. Umirjeno osemtaktno temo prinaša
pedal. Sledijo variacije, ki z dobro premišljeno ritmièno, dinamièno in agogièno gradacijo
pripeljejo do variacije z oznako ‘tema fugatum’ in konèno Code z dinamiènim viškom v ff
ter popolne ritmiène in dinamiène umiritve nad le eèim dvojnim pedalom. V tej skladbi je
Vremšak zapisal razmeroma veliko dinamiènih oznak, ki izvajalcu pomagajo pri iskanju
pravega zvoènega izraza, hkrati pa mu je pustil popolno svobodo pri izbiri registracije.
Skladatelj je predpisal tudi artikulacijo, ki mora biti ves èas legato.
K obliki passacaglie se je ponovno vrnil leta 1978, ko je ustvaril nekoliko daljšo
Passacaglio in fugo v d-molu. Skladba je bila objavljena v zbirki Orgelske fuge. H
komponiranju tega dela ga je po velikem uspehu Teme con variazioni v Düsseldorfu
128
Slika 2: Rokopis Fuge v a-molu iz leta 1948
Vir: Zasebni arhiv dru ine.
V obeh predelavah je zaznati moèno tendenco k uporabi sodobnejših harmonij, kar je še
posebej oèitno pri primerjavi zakljuènih taktov obeh skladb s prvotnima rokopisoma. Obe
predelavi potrjujeta Vremšakovo veliko zanimanje za kontrapunkt in njegov poglobljen
pristop h komponiranju, ki sta z leti narašèala.
Leta 1953 je nastala Passacaglia v c-molu, ki še ni bila javno objavljena. Skladba je
nastala v èasu skladateljevega šolanja na Akademiji za glasbo in e dokazuje avtorjevo
dobro poznavanje orgel ter vpliv Bachove glasbe. Umirjeno osemtaktno temo prinaša
pedal. Sledijo variacije, ki z dobro premišljeno ritmièno, dinamièno in agogièno gradacijo
pripeljejo do variacije z oznako ‘tema fugatum’ in konèno Code z dinamiènim viškom v ff
ter popolne ritmiène in dinamiène umiritve nad le eèim dvojnim pedalom. V tej skladbi je
Vremšak zapisal razmeroma veliko dinamiènih oznak, ki izvajalcu pomagajo pri iskanju
pravega zvoènega izraza, hkrati pa mu je pustil popolno svobodo pri izbiri registracije.
Skladatelj je predpisal tudi artikulacijo, ki mora biti ves èas legato.
K obliki passacaglie se je ponovno vrnil leta 1978, ko je ustvaril nekoliko daljšo
Passacaglio in fugo v d-molu. Skladba je bila objavljena v zbirki Orgelske fuge. H
komponiranju tega dela ga je po velikem uspehu Teme con variazioni v Düsseldorfu
128