Page 126 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 10, zvezek 21 / Year 10, Issue 21, 2014
P. 126
O VREMŠAK (1930–2004)

Orgelska dela po letu nastanka
1947 – Dvojna fuga v a-molu, predelana leta 1988
1948 – Fuga v a-molu, predelana leta 1988
1953 – Passacaglia v c-molu
1968 – Sonata quasi una fantasia (Edicije DSS)
1971 – Triptihon (Edicije DSS)
1976 – Tema con variazioni (Edicije DSS)
1978 – Passacaglia in fuga (Edicije DSS)
1978 – Concertino za orgle in trobilni kvintet (Edicije DSS)
1981 – Trojna fuga v a-molu (Edicije DSS)
1983 – Koncert za orgle in godala (Edicije DSS)
1986 – Suita za orgle
1988 – Meditacija in koral
Fuga v c-molu (Edicije DSS)
Fuga v d-molu (Edicije DSS)
Fuga v a-molu (Edicije DSS)
Dvojna fuga v a-molu (Edicije DSS)
1990 – Fuga v e-molu (Edicije DSS)
Fuga v f-molu (Edicije DSS)
Dvojna fuga v g-molu (Edicije DSS)
Trojna fuga v h-molu (Edicije DSS)
Fughetta za instrumente s tipkami (Edicije DSS)
Pastorale
1993 – Fuga v d-molu (Edicije DSS)
1994 – Salve Regina (Astrum)
Variacije na koralni tema Libera me (Astrum)
Ave maris stella (Astrum)
Variacije za orgle in simfonièni orkester
1996 – Magnificat za orgle (Astrum)
1998 – Fuga v d-molu (Edicije DSS)
/ Fuga (Edicije DSS) – leto nastanka ni znano

Vsa orgelska dela razen petih, Passacaglie v c-molu (1953), Suite za orgle (1986),
Meditacije in korala (1988), Pastoral (1990) in Variacij za orgle in simfonièni orkester
(1994), so bila tudi javno objavljena. Veèina del je izšla v edicijah Društva slovenskih
skladateljev, štiri koralne variacije pa pri zalo bi Astrum.

Obravnava solistiènih orgelskih skladb v sklopih glede na glasbeno obliko in
glasbeni jezik

Vremšakove solistiène orgelske skladbe lahko glede na zgradbo, glasbeni jezik in
nenazadnje glede na naslov razvrstimo v tri sklope. V prvem so dela, ki se oblikovno trdno
dr ijo baroènih oblik in strogega kontrapunkta, mednje pa sodijo fuge, obe passacagli,
suita in pastorale. Dela so sicer nastajala skozi vse ustvarjalno obdobje, veèina pa jih je
bila napisanih v skladateljevih zrelih letih med 1988 in 1998. V tem obdobju so nastale
tudi štiri koralne variacije ter Meditacija in koral, ki jih zaradi podobne strukture lahko
uvrstimo v drugi sklop. V tretjem ostanejo tri velika orgelska dela iz Vremšakovega
zgodnejšega obdobja: Sonata quasi una fantasia, Triptihon in Tema con variationi, ki
izstopajo po svoji dol ini, obliki ter gosti harmonski in pestrejši ritmièni strukturi.

126
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131