Page 106 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 10, zvezek 21 / Year 10, Issue 21, 2014
P. 106
O VREMŠAK (1930–2004)
Slika 20: Zaèetek skladbe Mjej ty dobru noc v figurirani homofoniji (enostavni prosti polifoniji)
Slika 21: Na zaèetku drugega dela je dvoglasni kanon v spodnji oktavi z dopolnilnima glasovoma.
Voznici sta dve, enostavna in zahtevnejša, variacijsko obdelana. O slednji, zahtevnejši, je
avtor v opombi iz edicij (1973) zapisal: »Obdelava narodnega motiva iz panonskega
okro ja. 7 kitic je obdelanih v prekomponirani obliki z znaèajem variacij. Prevladuje
polifoni naèin gradnje (imitacije, kanoni). Coda v augmentaciji je zasnovana homofono.«
Polifonija je oblikovana motetno. Enostavnejša Voznica je za pevce in poslušalce
dostopnejša. Gre za tonalno harmonizacijo z veè kromatiènimi postopi in enostavno
melodièno figuracijo, kar je muzikalno uèinkovito in preprièljivo izpeljano.
106
Slika 20: Zaèetek skladbe Mjej ty dobru noc v figurirani homofoniji (enostavni prosti polifoniji)
Slika 21: Na zaèetku drugega dela je dvoglasni kanon v spodnji oktavi z dopolnilnima glasovoma.
Voznici sta dve, enostavna in zahtevnejša, variacijsko obdelana. O slednji, zahtevnejši, je
avtor v opombi iz edicij (1973) zapisal: »Obdelava narodnega motiva iz panonskega
okro ja. 7 kitic je obdelanih v prekomponirani obliki z znaèajem variacij. Prevladuje
polifoni naèin gradnje (imitacije, kanoni). Coda v augmentaciji je zasnovana homofono.«
Polifonija je oblikovana motetno. Enostavnejša Voznica je za pevce in poslušalce
dostopnejša. Gre za tonalno harmonizacijo z veè kromatiènimi postopi in enostavno
melodièno figuracijo, kar je muzikalno uèinkovito in preprièljivo izpeljano.
106