Page 105 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 10, zvezek 21 / Year 10, Issue 21, 2014
P. 105
rej Misson, MOŠKI ZBORI SAMA VREMŠAKA IN NJEGOVO DELOVANJE V KAMNIŠKI LIRI
Partizanska ljudska Kozara (1961) je bila objavljena v Naših zborih. Tonalno oblikovana
skladba z nekaj kromatiènimi melodiènimi postopi, ima pestro oblikovano veèglasje:
polifon zaèetek, fugato, ki mu sledi monodièni odsek, nadaljnji odseki so v prosti
polifoniji nad napevom (cantus firmus), sklepni del je homofon.
Slika 19: Zaèetek skladbe Kozara, v basu je ostinato, nad njim pa triglasni fugato s temo po
partizanskem ljudskem napevu. Ker ostinato nadaljuje zaèetno tonaliteto c-mola, comes pa sledi v
g-molu, nastane enostavni bimodalni odnos, skupaj glasova tvorita dorsko zvoènost.
Mjej ty dobru noc (1979) je priredba lu iškosrbske ljudske pesmi. Tudi sicer je skladatelj
priredil kar nekaj ljudskih drugih slovanskih narodov (deset slovaških, hrvaške, ruske).
Skladba je narejena z izjemnim obèutkom in muzikalnostjo, melodije so nekoliko
figurirane (enostavna prosta polifonija), v drugem delu se pojavi dvoglasni kanon z
dopolnilnima glasovoma. Delo ima bogato tonalno, terèno harmonijo, zapisano je v redko
videni tonaliteti as-mola. Ob koncu nastopi frigijski sklep.
105
Partizanska ljudska Kozara (1961) je bila objavljena v Naših zborih. Tonalno oblikovana
skladba z nekaj kromatiènimi melodiènimi postopi, ima pestro oblikovano veèglasje:
polifon zaèetek, fugato, ki mu sledi monodièni odsek, nadaljnji odseki so v prosti
polifoniji nad napevom (cantus firmus), sklepni del je homofon.
Slika 19: Zaèetek skladbe Kozara, v basu je ostinato, nad njim pa triglasni fugato s temo po
partizanskem ljudskem napevu. Ker ostinato nadaljuje zaèetno tonaliteto c-mola, comes pa sledi v
g-molu, nastane enostavni bimodalni odnos, skupaj glasova tvorita dorsko zvoènost.
Mjej ty dobru noc (1979) je priredba lu iškosrbske ljudske pesmi. Tudi sicer je skladatelj
priredil kar nekaj ljudskih drugih slovanskih narodov (deset slovaških, hrvaške, ruske).
Skladba je narejena z izjemnim obèutkom in muzikalnostjo, melodije so nekoliko
figurirane (enostavna prosta polifonija), v drugem delu se pojavi dvoglasni kanon z
dopolnilnima glasovoma. Delo ima bogato tonalno, terèno harmonijo, zapisano je v redko
videni tonaliteti as-mola. Ob koncu nastopi frigijski sklep.
105