Page 126 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 9, zvezek 18 / Year 9, Issue 18, 2013
P. 126
AN ADAMIÈ (1912–1995)

V ritem sekciji basovsko linijo natanèno izpiše in basistu ne pušèa veliko prostora za
oblikovanje svoje bas linije:

takti 49 – 54 (bas)

V saksofonih uporablja tipièen guide tone line princip:

takti 77 – 78 (saksofoni) takti 87 – 88 (saksofoni)

Po solu (improvizaciji) saksofona pa uporabi dialog med saxom in bobni – princip
call-response, ki ima svoje korenine v afriški glasbi.

takti 129 – 132 (tenor saksofon in bobni)

Adamiè torej mojstrsko uporablja vse najbolj tipiène elemente, ki so znaèilni za jazz
glasbo. Za veèino njegovih ostalih skladb za big band so zaslu ni glasbeniki/solisti v big
bandu, kot je e bilo omenjeno. Med prvimi je Petar Ugrin ("Pero"), za katerega je nastala
kompozicija Vodmatska ro a.

Posebnosti skladbe VODMATSKA RO A

V tej kompoziciji (napisana 10.12.19826) v ritmu slow rock-a Adamiè v ritem sekciji
uporablja tipiène instrumente tistega (elektronskega) obdobja, kot so elektrièni klavir, bas
kitaro in pa vibrafon. Ker je solo trobento namenil izvrstnemu solistu Petru Ugrinu,
uporablja Adamiè v trobentaški sekciji le 3 trobente (standardna big band zasedba ima 4).
Takoj v uvodu se pojavi rhythmic displacement:

6 Nototeka RTV Slovenija.

126
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131