Page 124 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 9, zvezek 18 / Year 9, Issue 18, 2013
P. 124
AN ADAMIÈ (1912–1995)

takti 19 – 21

Pri postavitvi trobil (uporablja 5 trobent) obèasno kri a trobente s tromboni (t.i. voicing
across sections – sicer še ena Ellingtonova specialnost), pri èemer je 4. trobenta podvojena
s 1. trombonom, 5. trobenta pa je vrinjena med zgornja trombona:

takt 45

Harmonsko uporablja tako pedalni ton kot tudi t.i. upper structure tehniko, t.j. harmonski
naèin, pri katerem dobimo v zgornjem delu akorda – obièajno v sekciji trobent – neki
durov ali molov trozvok, ki vsebuje en, dva, vèasih pa celo tri razširitvene tone (nono,
undecimo, tercdecimo):

takti 29, 31, 33

Med ostale harmonske posebnosti spada tudi uporaba bikordalnosti:

takt 36 takt 61 (62)

Izredno mojstrsko pa so orkestrirana celotna pihala/trobila z uporabo t.i. constant
coupling-a ter zelo natanèno izpisano artikulacijo. Pri tem opazimo podvajanje melodije
(1. trobenta) v spodnjih trobentah, alt saksofonu 1, tenor saksofonu 2 ter v trombonu 3:

124
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129