Page 128 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 9, zvezek 18 / Year 9, Issue 18, 2013
P. 128
AN ADAMIÈ (1912–1995)

Adamiè pogosto tudi zamenjuje dominantne akorde (primarno in sekundarne dominante)
z akordi, ki so za tritonus oddaljeni (t.i. tritone substitution).

Med ritmiènimi znaèilnostmi pa glede na harmonski ritem (kitara) za osminko zamika
akorde v trobilih (tromboni):

takti 33 – 34

Naj navedem še en primer constant coupling-a med saksofoni in tromboni:
takti 21 – 23

Posebnosti skladbe IZGUBLJENI SPOMINI
Partitura skladbe ni ohranjena (zato tudi ni jasno leto nastanka), tako da je analiza narejena
po posnetku, ki ga hrani avdio arhiv Radia Slovenija. Za predstavitev te skladbe sem se
odloèil zaradi njene ‘’drugaènosti’’ in odstopanj od ostalih Adamièevih kompozicij.
Sve ino oz. modernejši zvok Adamiè harmonsko eksponira z uporabo clustrov,
sodobnejši zvok pa dobi tudi z drugaèno orkestracijo, predvsem z uporabo t.i. tehnike
voicing across sections.7 V skladbi Adamiè zelo eksponira uporabo disonanc (tako
intervalov kot akordov), ritmièno pa je zanimivo kombiniranje triolskih (swinging) in t.i.
‘’ravnih’’ osmink. Kitara ima poleg standardne harmonsko-spremljevalne funkcije tu

7 Naèin pisanja, kjer komponist/aran er ne uporablja iste skupine instrumentov, temveè kombinira glasbila
razliènih sekcij. Najbolj znan primer pri Ellingtonu je v skladbi Mood Indigo, kjer kombinira klarinet s
trobento in trombonom (oba z dušilcem).

128
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133