Page 129 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 9, zvezek 18 / Year 9, Issue 18, 2013
P. 129
a Pucihar, ADAMIÈEV PRISPEVEK K SLOVENSKI GLASBI NA PODROÈJU BIG BANDA
pogosto tudi vlogo melodiènega instrumenta, kjer mestoma podvaja vodilno linijo v
saksofonu, klavir pa se predstavlja kot eden od solistov (2. solist je trobenta), kjer se na
nekaj odsekih (break) pojavlja kot edini (solo) instrument. Tudi tu je izpostavljena
uporaba clustrov.
Posebnosti skladbe KISLI NASMEH
Kompozicija sodi med zadnje Adamièeve skladbe za big band. Uporablja standardno
zasedbo big banda, pri èemer je melodièno eksponiran 1. alt saksofon (solist Andrej-Andy
Arnol). Skladba je oblikovno enostavna, pri èemer gre za 2-delno kompozicijo (A-B), kjer
se B del ponovi za improvizacijo solista. Skladba ima »šestnajstinski« karakter. Lep
primer tutti dela je viden v primeru spodaj:
takti 14 - 18
Posebnosti skladbe SOPRANIOLA
Napisana 7. februarja 1973, in sicer za odliènega solista na sopran saksofonu Atija Sossa.
Skladba je napisana v stilu jazz valèka, pri èemer bas kitara pogosto igra skupaj z ostalimi
temo v oktavi (še ena posebnost, ki jo prvi uvede prav Ellington v svojem orkestru/basist
Jimmy Blanton). Big bandu doda še orgle in 5. trobento, kompozicijo pa zaène z daljšim
uvodom, kot smo obièajno vajeni (14 taktov). Ekspozicija teme se odvija v oktavah in ima
obliko AABA (ves èas v saxih), B del je razširjen (14 taktov). Po solistovi improvizaciji se
tema deloma ponovi.
Posebnosti skladbe OBVESTILO
Skladba je nastala 9. septembra 1978 in je napisana v disco/funky stilu.8 Adamiè temu
primerno doda tolkala (konge), kitara uporablja wah-wah efekt, basist pa igra elektrièni
bas. Zaèenja z 8-taktnim uvodom, ki je harmonsko enostaven (uporablja najbolj pogosto
harmonsko zvezo v jazz harmoniji ii-V). Tema ima 2-delno obliko – A del ii-V, B del
elipse (harmonska enostavnost se torej nadaljuje), 8-taktje (veliki stavek) je vseskozi
glavna oblikovna enota kompozicije. Kot solist se (prek t.i. fill in) predstavi odlièni pianist
Silvester Štingl, v celotni kompoziciji pa je izredno eksponirana sekcija trobent, pri èemer
1. trobento screamer igra odlièni Pavel Grašiè. Natanèno izpisana artikulacija (dolge,
8 Stil, pri katerem je moèno poudarjena vsaka doba (t.i. beat), podelitev dobe pa je na šestnajstinke.
129
pogosto tudi vlogo melodiènega instrumenta, kjer mestoma podvaja vodilno linijo v
saksofonu, klavir pa se predstavlja kot eden od solistov (2. solist je trobenta), kjer se na
nekaj odsekih (break) pojavlja kot edini (solo) instrument. Tudi tu je izpostavljena
uporaba clustrov.
Posebnosti skladbe KISLI NASMEH
Kompozicija sodi med zadnje Adamièeve skladbe za big band. Uporablja standardno
zasedbo big banda, pri èemer je melodièno eksponiran 1. alt saksofon (solist Andrej-Andy
Arnol). Skladba je oblikovno enostavna, pri èemer gre za 2-delno kompozicijo (A-B), kjer
se B del ponovi za improvizacijo solista. Skladba ima »šestnajstinski« karakter. Lep
primer tutti dela je viden v primeru spodaj:
takti 14 - 18
Posebnosti skladbe SOPRANIOLA
Napisana 7. februarja 1973, in sicer za odliènega solista na sopran saksofonu Atija Sossa.
Skladba je napisana v stilu jazz valèka, pri èemer bas kitara pogosto igra skupaj z ostalimi
temo v oktavi (še ena posebnost, ki jo prvi uvede prav Ellington v svojem orkestru/basist
Jimmy Blanton). Big bandu doda še orgle in 5. trobento, kompozicijo pa zaène z daljšim
uvodom, kot smo obièajno vajeni (14 taktov). Ekspozicija teme se odvija v oktavah in ima
obliko AABA (ves èas v saxih), B del je razširjen (14 taktov). Po solistovi improvizaciji se
tema deloma ponovi.
Posebnosti skladbe OBVESTILO
Skladba je nastala 9. septembra 1978 in je napisana v disco/funky stilu.8 Adamiè temu
primerno doda tolkala (konge), kitara uporablja wah-wah efekt, basist pa igra elektrièni
bas. Zaèenja z 8-taktnim uvodom, ki je harmonsko enostaven (uporablja najbolj pogosto
harmonsko zvezo v jazz harmoniji ii-V). Tema ima 2-delno obliko – A del ii-V, B del
elipse (harmonska enostavnost se torej nadaljuje), 8-taktje (veliki stavek) je vseskozi
glavna oblikovna enota kompozicije. Kot solist se (prek t.i. fill in) predstavi odlièni pianist
Silvester Štingl, v celotni kompoziciji pa je izredno eksponirana sekcija trobent, pri èemer
1. trobento screamer igra odlièni Pavel Grašiè. Natanèno izpisana artikulacija (dolge,
8 Stil, pri katerem je moèno poudarjena vsaka doba (t.i. beat), podelitev dobe pa je na šestnajstinke.
129