Page 99 - Mešinovič, Sanela, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 99
Vizualizacija geometrijskih problemov na geoplošči in mreži
– probleme z odprto potjo in zaprtim ciljem;
– probleme z odprto potjo in odprtim ciljem.
Problemi z zaprto potjo in zaprtim ciljem. Kot primer vzemimo geometrij-
ski problem z zaprto potjo in zaprtim ciljem na geoplošči (slika 5.20).
Primer 2 Na geoplošči 3 × 3 oblikuj pravokotnik z največjo ploščino.
Učenec se mora najprej srečati s tovrstnimi problemi, saj pri reševanju le-
teh ugotovimo, ali razume osnovne geometrijske pojme in koncepte, hkrati
pa pojme in koncepte utrdi in ponovi (Frobisher 1996). Šele nato učenca uve-
demo v drugo kategorijo problemov.
Problemi z odprto potjo in zaprtim ciljem. Poglejmo si geometrijski pro-
blem z odprto potjo in zaprtim ciljem na geoplošči (slika 5.21).
Primer 3 Na geoplošči 3 × 3 oblikuj štirikotnike, ki imajo pravokotni
diagonali. Koliko paroma neskladnih štirikotnikov lahko dobimo (slika
5.22)?
Cilj je zaprt, saj naj bi učenec oblikoval toliko štirikotnikov, kolikor jih je,
oz. toliko, kolikor misli, da jih je. Pot je odprta, ker mora učenec sam poiskati
strategijo reševanja. Nekateri učenci ne izberejo nobene strategije in zgolj po
Začetno stanje Zaprta pot Zaprt cilj
Zaprt cilj
Slika 5.20 Problem z zaprto potjo in zaprtim ciljem
Začetno stanje Odprta pot
Slika 5.21 Problem z odprto potjo in zaprtim ciljem
Slika 5.22 Štirikotniki s pravokotnima diagonalama na geoplošči 3 × 3
97
– probleme z odprto potjo in zaprtim ciljem;
– probleme z odprto potjo in odprtim ciljem.
Problemi z zaprto potjo in zaprtim ciljem. Kot primer vzemimo geometrij-
ski problem z zaprto potjo in zaprtim ciljem na geoplošči (slika 5.20).
Primer 2 Na geoplošči 3 × 3 oblikuj pravokotnik z največjo ploščino.
Učenec se mora najprej srečati s tovrstnimi problemi, saj pri reševanju le-
teh ugotovimo, ali razume osnovne geometrijske pojme in koncepte, hkrati
pa pojme in koncepte utrdi in ponovi (Frobisher 1996). Šele nato učenca uve-
demo v drugo kategorijo problemov.
Problemi z odprto potjo in zaprtim ciljem. Poglejmo si geometrijski pro-
blem z odprto potjo in zaprtim ciljem na geoplošči (slika 5.21).
Primer 3 Na geoplošči 3 × 3 oblikuj štirikotnike, ki imajo pravokotni
diagonali. Koliko paroma neskladnih štirikotnikov lahko dobimo (slika
5.22)?
Cilj je zaprt, saj naj bi učenec oblikoval toliko štirikotnikov, kolikor jih je,
oz. toliko, kolikor misli, da jih je. Pot je odprta, ker mora učenec sam poiskati
strategijo reševanja. Nekateri učenci ne izberejo nobene strategije in zgolj po
Začetno stanje Zaprta pot Zaprt cilj
Zaprt cilj
Slika 5.20 Problem z zaprto potjo in zaprtim ciljem
Začetno stanje Odprta pot
Slika 5.21 Problem z odprto potjo in zaprtim ciljem
Slika 5.22 Štirikotniki s pravokotnima diagonalama na geoplošči 3 × 3
97