Page 100 - Mešinovič, Sanela, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 100
enje in poučevanje geometrije

Začetno stanje Odprta pot Odprt cilj

Slika 5.23 Problem z odprto potjo in odprtim ciljem

principu slučajnosti iščejo različne štirikotnike, drugi pa že imajo sistematičen
pristop k oblikovanju rešitev. Nekaj načinov reševanja primera 3:

1. Učenec išče različne štirikotnike in preveri, kateri med njimi imajo pra-
vokotni diagonali.

2. Učenec poišče vse paroma neskladne štirikotnike. Potem izbere le tiste,
ki imajo pravokotni diagonali.

3. Učenec se odloči, da bo najprej poiskal vse kvadrate, rombe in deltoide.
Nato med njimi izbere le paroma neskladne štirikotnike.

Šele ko učenec pridobi dovolj izkušenj pri reševanju problemov druge ka-
tegorije, ga uvedemo v tretjo kategorijo problemov z odprto potjo in odpr-
tim ciljem.

Problemi z odprto potjo in odprtim ciljem. Poglejmo si geometrijski pro-
blem z odprto potjo in odprtim ciljem na geoplošči (slika 5.23).

Primer 4 Raziskuj trikotnike na mreži.

Koliko neskladnih trikotnikov lahko dobimo na geoplošči (slika 5.24)?

1. Učenec išče različne trikotnike na nesistematičen način, torej brez upo-
rabe neke strategije. Kmalu pa ugotovi, da na ta način zelo težko poišče
vse trikotnike ali pa da se mu kakšen od trikotnikov ponovi.

2. Odloči se, da bo trikotnike poiskal, npr. glede na dolžino najkrajše stra-
nice.

3. Trikotnike išče tako, da najprej poišče vse enakostranične, nato enako-
krake in raznostranične.

4. Trikotnike išče glede na kote: pravokotne, ostrokotne in topokotne.

Ta problem še nadgradimo:

Razvrsti različne trikotnike, ki si jih poiskal na geoplošči, glede na naslednji
dve lastnosti: »je pravokotni trikotnik« in »je enakokrak trikotnik« (na razre-
dni stopnji ne uporabljamo izraza pravokotni trikotnik, ampak trikotnik z
enim pravim kotom, in namesto izraza enakokrak trikotnik – trikotnik, ki
ima dve stranici enako dolgi).

98
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105