Page 103 - Mešinovič, Sanela, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 103
Vizualizacija geometrijskih problemov na geoplošči in mreži

C

Slika 5.27 Iskanje poti n
d

S

Učenec prepozna, da naslednje poti ustrezajo danemu navodilu: C
CC

SS S

Naslednji dve poti ne ustrezata danemu navodilu: C
C

SS

Slika 5.28 Rešitev iskanja poti

glednice, geometrijske konstrukcije . . . Taki problemi razvijajo sposobnost
načrtovanja, intuicijo in kreativnost, torej poleg konvergentnega tudi diver-
gentno mišljenje.

Čeprav pri teh problemih različne poti reševanja peljejo k enakim rešitvam,
ne moremo trditi, da so te poti enakovredne med seboj, saj se razlikujejo tako
z operativnega in s konceptualnega vidika kot z vidika »lepega«.

Določena pot je lahko uporabnejša in razumljivejša učencu, ampak manj
sprejemljiva glede »elegantne« poti do rešitve, kot pravijo matematiki. Kate-
gorija »lepega« je namreč v matematiki pomembna, saj kot so rekli že Pitago-
rejci: v matematiki je harmonija kozmosa. To pa nas pri pouku matematike na
razredni stopnji še ne zanima v tolikšni meri. Pomembno je, da vsak učenec
rešuje naloge na nivoju, ki ga zmore in razume (Tenuta 1992, 82).

Primer 6 Skupina učencev (ne več kot 5) ima pred sabo mrežo in barvice.
Zastavimo jim naslednji problem: Na koliko različnih načinov lahko
prideš od starta (S) do cilja (C), če greš lahko samo na desno in navzgor
(slika 5.27)? Prirejeno po Glaymann in Varga (1979).

101
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108