Page 95 - Mešinovič, Sanela, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 95
Učenje geometrije po metodi van Hiele

D I JK
C
B E FGH
A

N

LM

Slika 5.15
Dolžine na geoplošči
5×5

Ko učenci rešujejo take vrste problemov, velikokrat uporabijo že naučeno
strategijo, toda kakor hitro bi morali v namen uspešne rešitve zamenjati stra-
tegijo, tega ne zmorejo in se preprosto zatečejo k »slepemu« oz. naključ-
nemu reševanju problema (Frobisher 1994), kmalu pa ugotovijo, da na ta na-
čin težko poiščejo vse paroma neskladne kvadrate ali pa se jim kakšen po-
novi. Zato učenec potrebuje veliko izkušenj in nasvetov, da postane pri teh
vrstah problemov sposoben izbrati in izpeljati primerno strategijo.

Pravokotniki z dolžino stranice A, B, C, D, E, F, G in I so prikazani na sliki
5.16. Pravokotnikov z dolžino stranice H, J, K, L, M in N ne moremo narediti na
geoplošči 5 × 5.

Stopnja 2. Na stopnji neformalne dedukcije učenci niso več osredotočeni le
na prepoznavanje lastnosti likov, ampak jih raziskujejo s pomočjo logičnih

D G I
C F
B E 93
A

Slika 5.16 Pravokotniki na geoplošči 5 × 5
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100