Page 94 - Mešinovič, Sanela, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 94
enje in poučevanje geometrije
Štirikotnik
Pravokotni diagonali Vzporedni stranici
Slika 5.14 Razvrščanje štirikotnikov v Euler-Vennov prikaz
Po končani dejavnosti učence vodimo k odkrivanju odnosov med posa-
meznimi liki. Postavimo jim lahko naslednja vprašanja:
– Kako imenujemo like z vsaj enim parom vzporednih stranic?
– Kateri liki imajo vsaj en par vzporednih stranic?
– Ali ima paralelogram vsaj en par vzporednih stranic?
– Ali je paralelogram trapez?
Z vprašanji učence izzovemo, da logično razmišljajo in odkrivajo odnose
med liki, in ne le o lastnostih posameznega lika, npr. »če so liki z vsaj enim
parom vzporednih stranic trapezi, potem je paralelogram tudi trapez, saj ima
dva para vzporednih stranic«. Na tak način učencem omogočamo prehod na
višjo stopnjo geometrijskega mišljenja (na stopnjo neformalne dedukcije).
Primer 8 Koliko paroma neskladnih pravokotnikov z enako dolgimi
stranicami lahko naredimo na geoplošči 5 × 5?
Učenci na stopnji analize poznajo vse lastnosti pravokotnika in kvadrata,
vendar še ne zaznajo, da je kvadrat pravokotnik z enako dolgimi stranicami.
Ko učenci oblikujejo like na podlagi podanih lastnosti, so nanje bolj osredo-
točeni in hitreje zaznajo tudi odnose med liki.
Posebno obliko pravokotnika bomo poiskali glede na dolžino stranic. Na
geoplošči 5 × 5 je med žebljički 14 različnih dolžin (slika 5.15).
92
Štirikotnik
Pravokotni diagonali Vzporedni stranici
Slika 5.14 Razvrščanje štirikotnikov v Euler-Vennov prikaz
Po končani dejavnosti učence vodimo k odkrivanju odnosov med posa-
meznimi liki. Postavimo jim lahko naslednja vprašanja:
– Kako imenujemo like z vsaj enim parom vzporednih stranic?
– Kateri liki imajo vsaj en par vzporednih stranic?
– Ali ima paralelogram vsaj en par vzporednih stranic?
– Ali je paralelogram trapez?
Z vprašanji učence izzovemo, da logično razmišljajo in odkrivajo odnose
med liki, in ne le o lastnostih posameznega lika, npr. »če so liki z vsaj enim
parom vzporednih stranic trapezi, potem je paralelogram tudi trapez, saj ima
dva para vzporednih stranic«. Na tak način učencem omogočamo prehod na
višjo stopnjo geometrijskega mišljenja (na stopnjo neformalne dedukcije).
Primer 8 Koliko paroma neskladnih pravokotnikov z enako dolgimi
stranicami lahko naredimo na geoplošči 5 × 5?
Učenci na stopnji analize poznajo vse lastnosti pravokotnika in kvadrata,
vendar še ne zaznajo, da je kvadrat pravokotnik z enako dolgimi stranicami.
Ko učenci oblikujejo like na podlagi podanih lastnosti, so nanje bolj osredo-
točeni in hitreje zaznajo tudi odnose med liki.
Posebno obliko pravokotnika bomo poiskali glede na dolžino stranic. Na
geoplošči 5 × 5 je med žebljički 14 različnih dolžin (slika 5.15).
92