Page 91 - Mešinovič, Sanela, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 91
Učenje geometrije po metodi van Hiele
AB
Slika 5.11
Koliko enakih
kvadratov
sestavlja lik na
geoplošči?
blemi, ki imajo več rešitev. Poleg tega taki problemi učencu nudijo možnost
spoznanja, da matematika ni dogmatična disciplina, v kateri ima vsaka situ-
acija že vnaprej določeno natanko eno rešitev (Cotič 1995).
Stopnja 1. Učenci na stopnji analize so osredotočeni na lastnosti geometrij-
skih likov, ki jih odkrivajo in definirajo tako, da jih opazujejo, merijo in pred-
vsem rešujejo geometrijske probleme. Na tej stopnji učenci spoznajo deli-
tev trikotnikov glede na dolžino stranic in glede na velikost notranjih kotov,
ugotavljajo vsoto notranjih kotov trikotnika in raziskujejo lastnosti posame-
zne skupine štirikotnikov (kvadrat, pravokotnik, paralelogram, trapez, del-
toid), kot sta vzporednost stranic in diagonala. Tako kot na stopnji 0 učenci
89
AB
Slika 5.11
Koliko enakih
kvadratov
sestavlja lik na
geoplošči?
blemi, ki imajo več rešitev. Poleg tega taki problemi učencu nudijo možnost
spoznanja, da matematika ni dogmatična disciplina, v kateri ima vsaka situ-
acija že vnaprej določeno natanko eno rešitev (Cotič 1995).
Stopnja 1. Učenci na stopnji analize so osredotočeni na lastnosti geometrij-
skih likov, ki jih odkrivajo in definirajo tako, da jih opazujejo, merijo in pred-
vsem rešujejo geometrijske probleme. Na tej stopnji učenci spoznajo deli-
tev trikotnikov glede na dolžino stranic in glede na velikost notranjih kotov,
ugotavljajo vsoto notranjih kotov trikotnika in raziskujejo lastnosti posame-
zne skupine štirikotnikov (kvadrat, pravokotnik, paralelogram, trapez, del-
toid), kot sta vzporednost stranic in diagonala. Tako kot na stopnji 0 učenci
89