Page 93 - Mešinovič, Sanela, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 93
Učenje geometrije po metodi van Hiele

Deltoid Romb Štirikotnik Trapez

Slika 5.13 Oblikovanje različnih štirikotnikov z danima diagonalama

strukcijske naloge, in sicer najprej na konkretnem, nato pa še na slikovnem
nivoju. Na tem mestu lahko učence seznanimo z nekaterimi simboli.

Primer 5 Oblikuj pravokotni enakokraki trikotnik iz le nekaterih likov
tangrama (slika 5.12).

Med konstruiranjem pravokotnega enakokrakega trikotnika morajo biti
učenci pozorni na njegove lastnosti (kraka sta enako dolga in kot med njima
je pravi kot). Poleg tega morajo upoštevati skladnost stranic med posame-
znimi deli tangrama. Med dejavnostjo lahko opišejo posamezni lik tangrama
(npr. kvadrat ima vse stranice enako dolge, kota ob osnovnici enakokrakega
trikotnika sta enako velika, paralelogram ima paroma vzporedni stranici, do-
ločijo lahko velikosti posameznega notranjega kota pravokotnega enako-
straničnega trikotnika ipd.).

Primer 6 Katere štirikotnike lahko naredimo, če sta svetla in temna paličica
različno dolgi pravokotni diagonali štirikotnika (slika 5.13)?

Učenci 7. razredov vedo, da je pravokotnost diagonal lastnost deltoida,
romba in kvadrata, ne vedo pa, ali imajo lahko to lastnost tudi drugi štiri-
kotniki. Ravno zgornji primer (Primer 6) učencem omogoča, da raziščejo dia-
gonali različnih štirikotnikov in poiščejo posebne primere štirikotnikov. Pred-
stavljeni primer omogoča tudi, da učenci razmišljajo in postopoma preidejo
na višjo stopnjo geometrijskega mišljenja. Učenci namreč ugotovijo, da la-
stnost »štirikotnik ima pravokotni diagonali« ni zadostni pogoj, ki enolično
določi štirikotnik, saj ima to lastnost več različnih štirikotnikov. Zato lahko
oblikovanim štirikotnikom pripišejo lastnost oz. lastnosti, ki zagotavljajo eno-
ličnost.

Primer 7 Štirikotnike ustrezno razvrsti v Euler-Vennov prikaz.

91
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98