Page 88 - Mešinovič, Sanela, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 88
enje in poučevanje geometrije 5 7 6
3 2 4
Slika 5.7 1
Van Hielove
ploščice

123

Slika 5.8 Razvrščanje likov v množice

Učenci na stopnji vizualizacije sortirajo like na podlagi podobnosti z liki v
množici. Običajno svojo rešitev komentirajo s »ta lik gre v drugo množico, ker
je podoben tistemu liku«, učenci na višjih stopnjah pa like sortirajo na podlagi
lastnosti, npr. »paralelogram povežemo s prvo množico, ker ima vse stranice
ravne«. Po končani dejavnosti učenci opazujejo in opišejo like v posamezni
množici.

Primer 2 Anej je nekatere like po eni lastnosti razvrstil v drevesni prikaz
(slika 5.9). Bratec mu je izbrano lastnost prekril, da se je ne vidi. Pomagaj
Aneju in ponovno nariši lastnost, po kateri je razvrstil like v drevo.

Če opazujemo like v prikazu in jih med seboj primerjamo, vidimo, da imajo
liki v levi krošnji vsaj en notranji kot pravi, liki v desni krošnji pa te lastnosti
nimajo.

Drevesni prikaz je uporaben predvsem pri problemih iz logike in jezika.
Naši osnovnošolci ga spoznajo že v 1. razredu, kjer razvrščajo elemente po

86
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93