Page 86 - Mešinovič, Sanela, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 86
enje in poučevanje geometrije

Slika 5.4 Geometrijski liki z ravnimi in neravnimi stranicami

Slika 5.5 Geometrijski elementi v standardnih (zgoraj) in nestandardnih legah (spodaj)
(povzeto po Dickson, Brown in Gibson 1984, 30)

Učenci, ki imajo izkušnje le z liki, ki so vedno v enaki legi, verjamejo, da se
pri spremembi položaja geometrijskega lika spremenijo tudi nekatere nje-
gove lastnosti, npr. oblika, velikost ipd. (Dickson, Brown in Gibson 1984). Vi-
zualna predstava, ki je tesno povezana z določenim geometrijskim koncep-
tom, lahko povzroča težave pri pravilni uporabi tega koncepta, in to kljub
pravilnemu verbalnemu opisu (Fuys, Geddes in Tischler 1988).

Lik je celotna ploskev in ne le črta, ki ga omejuje, zato moramo like, ki jih
narišemo, tudi pobarvati, saj se lahko zgodi, da učenci na stopnji vizualizacije
dobijo napačno predstavo. Učenci na stopnji 0 lastnosti geometrijskih likov
ne poznajo oz. poznajo le nekatere, kot so stranice in oglišča. Likom velikokrat
pripišejo lastnosti, ki niso »prave« geometrijske lastnosti (npr. »lik z udrtino«
je konkavni lik), ali lastnosti, ki ne definirajo lika (npr. »lik, ki kaže navzgor«)
(Van de Walle, Karp in Bay-Williams 2013).
84
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91