Page 63 - Mešinovič, Sanela, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 63
Učenje in poučevanje geometrije v slovenski osnovni šoli
– pozna odnose med notranjimi koti trikotnika in stranicami trikotnika
ter to uporabi pri načrtovalnih nalogah;
– učenec pozna potrebne in zadostne podatke za skladnost trikotnikov
ter trikotnike načrta;
– učenec pozna višino trikotnika in jo nariše; usvoji pojem višine v para-
lelogramu in trapezu ter jo nariše;
– učenec pozna težišče in težiščnico;
– učenec razume pojem trikotniku očrtanega in včrtanega kroga ter do-
loči središče trikotniku očrtanega in včrtanega kroga;
– učenec načrta trikotnik in štirikotnik glede na dane podatke;
– učenec določi osno somerne trikotnike in jih načrta; določi osno in sre-
diščno somerne štirikotnike (enakokrak trapez, deltoid, paralelogram)
ter opiše njihove lastnosti; načrta središčno in osno somerne štiriko-
tnike;
– učenec opiše in poimenuje štirikotnik ter označi oglišča, stranice, kote
in diagonalo;
– učenec opredeli trapez, ga prepozna in uporablja izraze: osnovnica,
krak in višina;
– učenec izračuna obseg in ploščino trikotnika z uporabo obrazcev;
– učenec izračuna obseg in ploščino paralelograma z uporabo obrazca
(direktne in indirektne naloge);
– učenec določi ploščino trapeza in štirikotnika s pravokotnima diagona-
lama;
– učenec prepozna osnovne transformacije (zrcaljenje, premik in vrtež)
in njihove lastnosti;
– učenec nariše zrcalno sliko točke, premice, daljice, kota in lika čez iz-
brano premico oz. točko; usvoji simbolični zapis preslikave in opiše la-
stnosti zrcaljenja;
– učenec usvoji pojem simetrale, daljice in kota ter načrta in reši prepro-
ste konstrukcijske naloge;
– s šestilom načrta kote: 60°, 30°, 15°, 45°, 90° in 120°;
– učenec prepozna kota s paroma vzporednimi kraki in ugotovi odnos
med njunima velikostma;
– učenec reši preprosto nalogo o dvojicah kotov (sovršna kota, sokota,
kota s paroma vzporednima krakoma);
– učenec opiše večkotnik in označi oglišča, stranice, kote ter diagonale;
– učenec usvoji pojem pravilni večkotnik;
– učenec uporabi osnovne strategije za določanje obsega in ploščine
večkotnika (uporaba obrazca, merjenje in razbitje na trikotnike);
61
– pozna odnose med notranjimi koti trikotnika in stranicami trikotnika
ter to uporabi pri načrtovalnih nalogah;
– učenec pozna potrebne in zadostne podatke za skladnost trikotnikov
ter trikotnike načrta;
– učenec pozna višino trikotnika in jo nariše; usvoji pojem višine v para-
lelogramu in trapezu ter jo nariše;
– učenec pozna težišče in težiščnico;
– učenec razume pojem trikotniku očrtanega in včrtanega kroga ter do-
loči središče trikotniku očrtanega in včrtanega kroga;
– učenec načrta trikotnik in štirikotnik glede na dane podatke;
– učenec določi osno somerne trikotnike in jih načrta; določi osno in sre-
diščno somerne štirikotnike (enakokrak trapez, deltoid, paralelogram)
ter opiše njihove lastnosti; načrta središčno in osno somerne štiriko-
tnike;
– učenec opiše in poimenuje štirikotnik ter označi oglišča, stranice, kote
in diagonalo;
– učenec opredeli trapez, ga prepozna in uporablja izraze: osnovnica,
krak in višina;
– učenec izračuna obseg in ploščino trikotnika z uporabo obrazcev;
– učenec izračuna obseg in ploščino paralelograma z uporabo obrazca
(direktne in indirektne naloge);
– učenec določi ploščino trapeza in štirikotnika s pravokotnima diagona-
lama;
– učenec prepozna osnovne transformacije (zrcaljenje, premik in vrtež)
in njihove lastnosti;
– učenec nariše zrcalno sliko točke, premice, daljice, kota in lika čez iz-
brano premico oz. točko; usvoji simbolični zapis preslikave in opiše la-
stnosti zrcaljenja;
– učenec usvoji pojem simetrale, daljice in kota ter načrta in reši prepro-
ste konstrukcijske naloge;
– s šestilom načrta kote: 60°, 30°, 15°, 45°, 90° in 120°;
– učenec prepozna kota s paroma vzporednimi kraki in ugotovi odnos
med njunima velikostma;
– učenec reši preprosto nalogo o dvojicah kotov (sovršna kota, sokota,
kota s paroma vzporednima krakoma);
– učenec opiše večkotnik in označi oglišča, stranice, kote ter diagonale;
– učenec usvoji pojem pravilni večkotnik;
– učenec uporabi osnovne strategije za določanje obsega in ploščine
večkotnika (uporaba obrazca, merjenje in razbitje na trikotnike);
61