Page 61 - Mešinovič, Sanela, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 61
Učenje in poučevanje geometrije v slovenski osnovni šoli
– učenec s premislekom izračuna prostornino kocke in kvadra;
– učenec usvoji pojma kot in velikost kota ter primerja kota po velikosti;
– učenec usvoji pojme in simboliko: vrh kota V, krak, meja, notranjost in
zunanjost kota;
– učenec usvoji merske enote za merjenje kotov; pretvarja mnogoimen-
ske kotne enote na istoimenske in obratno ter računa z njimi;
– učenec oceni, izmeri in nariše kot z geotrikotnikom;
– učenec razlikuje vrste kotov in opiše velikost posameznih vrst kotov;
– učenec danemu kotu poišče sovršni kot in sokot;
– učenec pozna in zapiše skladnost kotov;
– učenec določi vsoto in razliko kotov grafično ter računsko;
– učenec nariše in prepozna daljico, premico in poltrak;
– učenec prepozna in nariše skladne daljice;
– učenec nariše in označi presečišče dveh premic;
– učenec prepozna odnose »leži na« in »ne leži na« ter uporablja simbo-
liko;
– učenec ugotovi, simbolično zapiše in nariše osnovne odnose med pre-
mico in točko oz. med dvema premicama;
– učenec prepozna in skicira pravokotni in vzporedni premici;
– učenec grafično sešteva in odšteva daljice;
– učenec poveže pojma razdalja med točkama in dolžina daljice;
– učenec oceni, ugotovi, meri in simbolično zapiše skladnost dveh daljic;
– učenec opredeli, oceni, izmeri in simbolično zapiše razdaljo med točko
ter premico in med dvema vzporednima premicama;
– učenec skozi dano točko k dani premici nariše pravokotnico oz. vzpo-
rednico; nariše točko v določeni razdalji od premice in obratno ter dani
premici nariše vzporednico v določeni razdalji;
– učenec opiše in označi večkotnik (oglišča in stranice);
– učenec nariše pravokotnik in kvadrat z upoštevanjem medsebojne lege
stranic ter skladnosti daljic;
– učenec opredeli obseg lika; spretno izmeri in izračuna obseg lika brez
uporabe obrazcev;
– učenec oceni in meri ploščino lika z nestandardnimi in standardnimi
enotami;
– učenec izračuna obseg in ploščino pravokotnika ter kvadrata brez
obrazcev in tudi z uporabo obrazcev ter ju uporablja pri izračunu povr-
šine kocke in kvadra;
– učenec razlikuje like in telesa; prepozna osnovna geometrijska telesa;
– učenec pokaže in razlikuje pojme: mejna ploskev, rob in oglišče;
59
– učenec s premislekom izračuna prostornino kocke in kvadra;
– učenec usvoji pojma kot in velikost kota ter primerja kota po velikosti;
– učenec usvoji pojme in simboliko: vrh kota V, krak, meja, notranjost in
zunanjost kota;
– učenec usvoji merske enote za merjenje kotov; pretvarja mnogoimen-
ske kotne enote na istoimenske in obratno ter računa z njimi;
– učenec oceni, izmeri in nariše kot z geotrikotnikom;
– učenec razlikuje vrste kotov in opiše velikost posameznih vrst kotov;
– učenec danemu kotu poišče sovršni kot in sokot;
– učenec pozna in zapiše skladnost kotov;
– učenec določi vsoto in razliko kotov grafično ter računsko;
– učenec nariše in prepozna daljico, premico in poltrak;
– učenec prepozna in nariše skladne daljice;
– učenec nariše in označi presečišče dveh premic;
– učenec prepozna odnose »leži na« in »ne leži na« ter uporablja simbo-
liko;
– učenec ugotovi, simbolično zapiše in nariše osnovne odnose med pre-
mico in točko oz. med dvema premicama;
– učenec prepozna in skicira pravokotni in vzporedni premici;
– učenec grafično sešteva in odšteva daljice;
– učenec poveže pojma razdalja med točkama in dolžina daljice;
– učenec oceni, ugotovi, meri in simbolično zapiše skladnost dveh daljic;
– učenec opredeli, oceni, izmeri in simbolično zapiše razdaljo med točko
ter premico in med dvema vzporednima premicama;
– učenec skozi dano točko k dani premici nariše pravokotnico oz. vzpo-
rednico; nariše točko v določeni razdalji od premice in obratno ter dani
premici nariše vzporednico v določeni razdalji;
– učenec opiše in označi večkotnik (oglišča in stranice);
– učenec nariše pravokotnik in kvadrat z upoštevanjem medsebojne lege
stranic ter skladnosti daljic;
– učenec opredeli obseg lika; spretno izmeri in izračuna obseg lika brez
uporabe obrazcev;
– učenec oceni in meri ploščino lika z nestandardnimi in standardnimi
enotami;
– učenec izračuna obseg in ploščino pravokotnika ter kvadrata brez
obrazcev in tudi z uporabo obrazcev ter ju uporablja pri izračunu povr-
šine kocke in kvadra;
– učenec razlikuje like in telesa; prepozna osnovna geometrijska telesa;
– učenec pokaže in razlikuje pojme: mejna ploskev, rob in oglišče;
59