Page 58 - Mešinovič, Sanela, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 58
aktična sredstva in pripomočki
Opisujemo, kakšne so črte (ali so ravne, ali so vse enako dolge ipd.). Glede
na sposobnosti učencev lahko povemo, da ravne črte, ki omejujejo lik, ime-
nujemo stranice. Pogovarjamo se, ali lahko na isti geoplošči prikažemo tudi
krog. Zakaj kroga ne moremo prikazati? Ugotovimo, da ima krog krivo črto.
Geoplošča učencem omogoča kreativnost in vizualno predstavljivost, ki je
začetna stopnja pri učenju geometrije. Poleg tega lahko učenci z uporabo ge-
oplošče rešujejo geometrijske probleme in odkrivajo ter raziskujejo nova dej-
stva. Leseno ali plastično tablico dimenzij n×n z žebljički, na katere napnemo
elastike, je izumil angleški didaktik Caleb Gattegno že okrog leta 1950. Pri po-
uku matematike v slovenskem prostoru se je začela uporabljati šele v zadnjih
letih (Cotič idr. 2010). Snovalci učnega načrta za matematiko uporabo geoplo-
šče predlagajo le učencem do 6. razreda (Učni načrt 2011). Med predlaganimi
didaktičnimi sredstvi za učence tretjega vzgojno-izobraževalnega obdobja,
ko je geometrija čedalje abstraktnejša, ni omenjen noben konkreten mate-
rial, s katerim bi lahko učenci manipulirali in na tak način konkretizirali ter si
vizualizirali abstraktne geometrijske koncepte.
56
Opisujemo, kakšne so črte (ali so ravne, ali so vse enako dolge ipd.). Glede
na sposobnosti učencev lahko povemo, da ravne črte, ki omejujejo lik, ime-
nujemo stranice. Pogovarjamo se, ali lahko na isti geoplošči prikažemo tudi
krog. Zakaj kroga ne moremo prikazati? Ugotovimo, da ima krog krivo črto.
Geoplošča učencem omogoča kreativnost in vizualno predstavljivost, ki je
začetna stopnja pri učenju geometrije. Poleg tega lahko učenci z uporabo ge-
oplošče rešujejo geometrijske probleme in odkrivajo ter raziskujejo nova dej-
stva. Leseno ali plastično tablico dimenzij n×n z žebljički, na katere napnemo
elastike, je izumil angleški didaktik Caleb Gattegno že okrog leta 1950. Pri po-
uku matematike v slovenskem prostoru se je začela uporabljati šele v zadnjih
letih (Cotič idr. 2010). Snovalci učnega načrta za matematiko uporabo geoplo-
šče predlagajo le učencem do 6. razreda (Učni načrt 2011). Med predlaganimi
didaktičnimi sredstvi za učence tretjega vzgojno-izobraževalnega obdobja,
ko je geometrija čedalje abstraktnejša, ni omenjen noben konkreten mate-
rial, s katerim bi lahko učenci manipulirali in na tak način konkretizirali ter si
vizualizirali abstraktne geometrijske koncepte.
56