Page 32 - Mešinovič, Sanela, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 32
stopi učenja in poučevanja
sodelovanje prihaja do izmenjave mnenj, postavljanja vprašanj, utemeljeva-
nja, diskusije, preverjanja ugotovitev, soočanja z različnimi idejami. Z nači-
nom dela učence navajamo na medsebojno sodelovanje, s tem pa jim omo-
gočimo ubeseditev njihovih idej in rešitev.
Navedimo štiri tipe sodelovanja oz. sočasne elaboracije (Piciga 1995):
– podkrepljujoča koelaboracija (npr. en subjekt v paru pritrjuje rešitvi
drugega in ga tako stimulira),
– sočasna konstrukcija (vsak od subjektov prispeva del rešitve),
– nasprotovanja z neargumentiranimi nesoglasji (subjekta se ne strinjata,
vendar svojih odgovorov ne utemeljujeta),
– nasprotovanja z argumentiranimi nesoglasji (socialno-kognitivni kon-
flikt).
Sodelovanje ali sočasna elaboracija ima lahko različne funkcije:
– en subjekt stimulira ali aktivira drugega,
– pritrjuje rešitvam drugega (podkrepitev),
– s svojimi prispevkom razširi polje iskanja rešitev,
– kontrolira rešitev drugega ali
– prispeva k destabilizaciji neustreznega postopka reševanja.
Izkustveno učenje
Izkustveno učenje je metoda učenja, ki skuša povezati neposredno izkušnjo
(doživljaj), opazovanje (percepcijo), spoznavanje (kognicijo) in ravnanje (ak-
Konkretne
izkušnje
Dejavno Razmišljajoče
eksperi- opazovanje
mentiranje
Slika 3.2 Abstraktna
konceptua-
Krog izkustvenega
učenja po Kolbu lizacija
(povzeto po Marentič
Požarnik, Magajna in
Peklaj 1995)
30
sodelovanje prihaja do izmenjave mnenj, postavljanja vprašanj, utemeljeva-
nja, diskusije, preverjanja ugotovitev, soočanja z različnimi idejami. Z nači-
nom dela učence navajamo na medsebojno sodelovanje, s tem pa jim omo-
gočimo ubeseditev njihovih idej in rešitev.
Navedimo štiri tipe sodelovanja oz. sočasne elaboracije (Piciga 1995):
– podkrepljujoča koelaboracija (npr. en subjekt v paru pritrjuje rešitvi
drugega in ga tako stimulira),
– sočasna konstrukcija (vsak od subjektov prispeva del rešitve),
– nasprotovanja z neargumentiranimi nesoglasji (subjekta se ne strinjata,
vendar svojih odgovorov ne utemeljujeta),
– nasprotovanja z argumentiranimi nesoglasji (socialno-kognitivni kon-
flikt).
Sodelovanje ali sočasna elaboracija ima lahko različne funkcije:
– en subjekt stimulira ali aktivira drugega,
– pritrjuje rešitvam drugega (podkrepitev),
– s svojimi prispevkom razširi polje iskanja rešitev,
– kontrolira rešitev drugega ali
– prispeva k destabilizaciji neustreznega postopka reševanja.
Izkustveno učenje
Izkustveno učenje je metoda učenja, ki skuša povezati neposredno izkušnjo
(doživljaj), opazovanje (percepcijo), spoznavanje (kognicijo) in ravnanje (ak-
Konkretne
izkušnje
Dejavno Razmišljajoče
eksperi- opazovanje
mentiranje
Slika 3.2 Abstraktna
konceptua-
Krog izkustvenega
učenja po Kolbu lizacija
(povzeto po Marentič
Požarnik, Magajna in
Peklaj 1995)
30