Page 110 - Mešinovič, Sanela, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 110
ep

Poleg tega so v veliko pomoč pri samostojnem raziskovanju, reševanju geo-
metrijskih problemov in aktivni udeležbi pri pouku.

Številne raziskave so potrdile, da so didaktična sredstva učinkovit pripo-
moček pri pouku geometrije v številnih raziskavah. V raziskavi Mešinovićeve
(2016) so učenci eksperimentalne skupine manipulirali z geoploščo. Glede na
rezultate raziskave lahko sklepamo, da je njena uporaba pri pouku geome-
trije nujna. Uporaba več različnih sredstev pri oblikovanju geometrijskih poj-
mov pozitivno vpliva na dosežke pri geometriji. Zato bi bilo treba ugotoviti,
katera sredstva, ki jih imajo učitelji na razpolago, so ravno tako učinkovita
kot geoplošča. Temeljito bi bilo treba raziskati vpliv računalniških programov
za dinamično geometrijo na vizualizacijo, saj omogočajo konstrukcije geo-
metrijskih objektov in interaktivno manipuliranje z njimi. Vendar je v praksi
opaziti, da učitelji niso najbolj naklonjeni uporabi didaktičnih sredstev. To ve-
lja predvsem za učitelje matematike v tretjem vzgojno-izobraževalnem ob-
dobju (Hodnik Čadež in Manfreda Kolar 2009). Razloge bi bilo treba odkriti
in ustvariti pogoje, ki učencem omogočajo uporabo didaktičnih sredstev in
pripomočkov v večji meri.

Za izvajanje učinkovitega pouka geometrije je dobro upoštevati van Hie-
love stopnje geometrijskega mišljenja in prepoznati, na kateri stopnji se na-
haja posamezen učenec. Učinkovitost van Van Hielovega modela pouka geo-
metrije je v svoji raziskavi potrdila tudi Mešinovićeva (2016). Z upoštevanjem
njegove teorije lahko učenci ob koncu osnovnošolskega izobraževanja razu-
mejo tudi neformalno deduktivno podane dokaze. Seveda ne smemo poza-
biti, da je to mogoče le, če učence na razlaganje in utemeljevanje svojih od-
govorov (npr. navodilo »opiši robove kocke« je boljše kot vprašanje »koliko
robov ima kocka«) navajamo že ob prvih korakih v svet geometrije.

V monografiji smo prikazali problemski pouk geometrije z uporabo geo-
plošče, ki temelji na van Hielovem modelu. Prikazali smo obravnavo vsebin
iz ravninske geometrije z uporabo geoplošče, s pomočjo katere so si učenci
vizualizirali osnovne geometrijske pojme in reševali geometrijske probleme.
Zanimivo bi bilo raziskati stopnje geometrijskega mišljenja v prostorski ge-
ometriji. Tako bi imeli možnost izboljšati učenje in poučevanje geometrije iz
vseh vsebin ter na vseh stopnjah izobraževanja.

108
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115