Page 99 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 99
Analiza mednarodnih nacionalnih smernic za uporabo umetne inteligenc
učencev z rabo UI za dosego učnih ciljev;
• spodbujanje učencev h kritični presoji informacij, generiranih s pomočjo UI
Drugo
Povečevanje dostopnosti izobraževanja
• ni zapisa
Širši kontekst učiteljevega razumevanja rabe GUI
• digitalizacija kot nujen del razvoja šolskega sistema, a na osnovi pedagoške presoje
učiteljev;
• usposabljanje učiteljev (sodelovanje v učečih se skupnostih) na področju digitalne
kompetentnosti z namenom večje samozavesti pri sprejemanju odločitev z/o rabi UI;
• poudarek na pedagoškem vidiku rabe UI;
• razumevanje in poznavanje etičnih, pravnih vidikov rabe UI;
• zagotavljanje varnosti in zasebnosti (zaščita otrok, preprečevanje izpostavljenosti
neprimernim vsebinam);
• preprečevanje diskriminacije zaradi algoritmične pristranskosti;
• presoja posameznega orodja UI glede na pedagoški, pravni, etični vidik
Država in dokument
05 Nemčija, zvezna dežela Severno Porenje - Vestfalija
Umgang mit textgenerierenden KI-Systemen: Ein Handlungsleitfaden (Ministerium für Schule
und Bildung des Landes Nordrhein-Westfalen)
Raba GUI pri učiteljevi pripravi na pouk
Načrtovanje pouka in oblikovanje priprav
• raba UI za načrtovanje pouka, predvsem z vidika generiranja idej za pedagoške metode
poučevanja;
• generiranje učnih gradiv
Učni cilji
• pri doseganju učnih ciljev je možnost rabe UI kot orodja za generiranje argumentov, idej,
kot podlage za diskusijo v razredu
Raba GUI za neposredno izvedbo pouka in izboljšanje kakovosti poučevanja
Preverjanje in ocenjevanje znanja
• oblikovanje različic nalog in testov, kvizov za preverjanje znanja;
• prvi pregled oddanih izdelkov učencev; pomoč pri popravljanju besedil (slovnica,
pravopis, skladnja);
• ocenjevanje besedil glede na vnaprej določene kriterije – na ta način učenci dobijo
takojšnjo povratno informacijo in možnosti za izboljšanje kvalitete izdelkov;
• formativno spremljanje
Personalizacija/invidualizacija/diferenciacija poučevanja
• raba za individualno podporo učenju: oblikovanje besedil na različnih ravneh in za
različne stopnje predznanja
Spodbujanje kritičnega mišljenja in razvoja metakognitivnih spretnosti učencev
• treba je razvijati zavedanje o vprašanju vsebinske veljavnosti rezultatov orodij UI –
preverjanje vsebin;
• razvoj spretnosti prepoznavanja lažnih informacij – ločevanja med dejstvi in lažnimi
novicami
Drugo
Povečevanje dostopnosti izobraževanja
• ni zapisa
Širši kontekst učiteljevega razumevanja rabe GUI
• razvijanje medijske pismenosti in digitalnih kompetenc;
• etična vprašanja;
• vprašanje transparentnosti;
• pristranskot odgovorov UI;
• avtorstvo in zasebnost
99