Page 99 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 99

Analiza mednarodnih nacionalnih smernic za uporabo umetne inteligenc

                    učencev z rabo UI za dosego učnih ciljev;
                  •  spodbujanje učencev h kritični presoji informacij, generiranih s pomočjo UI
             Drugo
                  Povečevanje dostopnosti izobraževanja
                  •  ni zapisa
                  Širši kontekst učiteljevega razumevanja rabe GUI
                  •  digitalizacija kot nujen del razvoja šolskega sistema, a na osnovi pedagoške presoje
                    učiteljev;
                  •  usposabljanje učiteljev (sodelovanje v učečih se skupnostih) na področju digitalne
                    kompetentnosti z namenom večje samozavesti pri sprejemanju odločitev z/o rabi UI;
                  •  poudarek na pedagoškem vidiku rabe UI;
                  •  razumevanje in poznavanje etičnih, pravnih vidikov rabe UI;
                  •  zagotavljanje varnosti in zasebnosti (zaščita otrok, preprečevanje izpostavljenosti
                    neprimernim vsebinam);
                  •  preprečevanje diskriminacije zaradi algoritmične pristranskosti;
                  •  presoja posameznega orodja UI glede na pedagoški, pravni, etični vidik
             Država in dokument
             05 Nemčija, zvezna dežela Severno Porenje - Vestfalija
             Umgang mit textgenerierenden KI-Systemen: Ein Handlungsleitfaden (Ministerium für Schule
             und Bildung des Landes Nordrhein-Westfalen)
             Raba GUI pri učiteljevi pripravi na pouk
                  Načrtovanje pouka in oblikovanje priprav
                  •  raba UI za načrtovanje pouka, predvsem z vidika generiranja idej za pedagoške metode
                    poučevanja;
                  •  generiranje učnih gradiv
                  Učni cilji
                  •  pri doseganju učnih ciljev je možnost rabe UI kot orodja za generiranje argumentov, idej,
                    kot podlage za diskusijo v razredu
             Raba GUI za neposredno izvedbo pouka in izboljšanje kakovosti poučevanja
                  Preverjanje in ocenjevanje znanja
                  •  oblikovanje različic nalog in testov, kvizov za preverjanje znanja;
                  •  prvi pregled oddanih izdelkov učencev; pomoč pri popravljanju besedil (slovnica,
                    pravopis, skladnja);
                  •  ocenjevanje besedil glede na vnaprej določene kriterije – na ta način učenci dobijo
                    takojšnjo povratno informacijo in možnosti za izboljšanje kvalitete izdelkov;
                  •  formativno spremljanje
                  Personalizacija/invidualizacija/diferenciacija poučevanja
                  •  raba za individualno podporo učenju: oblikovanje besedil na različnih ravneh in za
                    različne stopnje predznanja
                  Spodbujanje kritičnega mišljenja in razvoja metakognitivnih spretnosti učencev
                  •  treba je razvijati zavedanje o vprašanju vsebinske veljavnosti rezultatov orodij UI –
                    preverjanje vsebin;
                  •  razvoj spretnosti prepoznavanja lažnih informacij – ločevanja med dejstvi in lažnimi
                    novicami
             Drugo
                  Povečevanje dostopnosti izobraževanja
                  •  ni zapisa
                  Širši kontekst učiteljevega razumevanja rabe GUI
                  •  razvijanje medijske pismenosti in digitalnih kompetenc;
                  •  etična vprašanja;
                  •  vprašanje transparentnosti;
                  •  pristranskot odgovorov UI;
                  •  avtorstvo in zasebnost



                                                                            99
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104