Page 97 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 97
Analiza mednarodnih nacionalnih smernic za uporabo umetne inteligenc
Država in dokument
02 Združene države Amerike
Artificial Intelligence and the Future of Teaching and Learning: Insights and Recommendations
(U.S. Department of Education)
Raba GUI pri učiteljevi pripravi na pouk
Načrtovanje pouka in oblikovanje priprav
• raba orodij naj bi zmanjšala administrativne naloge učiteljev in jim omogočila več časa
za interakcijo z učenci;
• raba UI za analizo in samorefleksijo poučevanja: tudi z analizo podatkov o pedagoški
interakciji;
• raba UI pri načrtovanju in strukturiranju učne ure;
• rabi pri iskanju virov in ustvarjanju učnih gradiv; spreminjanje gradiv (npr. vizualno
gradivo proti pisnemu gradivu za spodbujanje branja)
Učni cilji
• doseganje višjih taksonomskih ravni zastavljenih učnih ciljev
Raba GUI za neposredno izvedbo pouka in izboljšanje kakovosti poučevanja
Preverjanje in ocenjevanje znanja
• možnost avtomatizacije povratne informacije in formativnega spremljanja učencev;
• raba za avtomatizacijo ocenjevanja z namenom časovnega prihranka;
• raba za identifikacijo področij, kjer učenci potrebujejo dodatno podporo
Personalizacija/invidualizacija/diferenciacija poučevanja
• prilagajanje učnih aktivnosti in gradiv, učnih virov;
• oblikovanje individualiziranega programa za otroke s posebnimi potrebami;
• analiza podatkov o učencih z namenom analize potreb učencev, njihovih močnih/šibkih
področij, personalizacije poučevanja
Spodbujanje kritičnega mišljenja in razvoja metakognitivnih spretnosti učencev
• integracija UI z namenom spodbujanja doseganja višjih taksonomskih ravni učenja,
razvoja kritičnega mišljenja, sodelovalnega učenja in ustvarjalnosti
Drugo
Povečevanje dostopnosti izobraževanja
• podpora pri zagotavljanju inkluzivnega učnega okolja
Širši kontekst učiteljevega razumevanja rabe GUI
• etična vprašanja in tveganja: razumevanje etičnega in odgovornega pristopa k UI; zaščita
zasebnosti podatkov učencev; preprečevanje algoritmične diskriminacije;
• prevzemanje odgovornosti pri odločanju, interpretaciji rezultatov GUI, razumevanju
konteksta učenja, ki ne sme biti prepuščena orodju;
• dokument poudarja pomen učitelja pri poučevanju
Država in dokument
03 Španija
Guide on the Use of Artifical Intelligence in Education (Spanish National Institute of Educational
Technologies and Teacher Training (INTEF))
Raba GUI pri učiteljevi pripravi na pouk
Načrtovanje pouka in oblikovanje priprav
• podpora doseganju višjih taksonomskih ravni;
• poučevanje o tehnično-tehnološkem vidiku delovanja UI
Učni cilji
• doseganje višjih taksonomskih ravni zastavljenih učnih ciljev
Raba GUI za neposredno izvedbo pouka in izboljšanje kakovosti poučevanja
Preverjanje in ocenjevanje znanja
• uporaba UI za avtomatizacijo ocenjevanja;
• UI za zagotavljanje povratne informacije: hitra in personalzirana povratna informacija
učencem pri oddaji nalog – rezultate ocenjevanja mora učitelj preveriti in pri tem
zagotavljati pravičnost ocen
97