Page 97 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 97

Analiza mednarodnih nacionalnih smernic za uporabo umetne inteligenc

             Država in dokument
             02 Združene države Amerike
             Artificial Intelligence and the Future of Teaching and Learning: Insights and Recommendations
             (U.S. Department of Education)
             Raba GUI pri učiteljevi pripravi na pouk
                  Načrtovanje pouka in oblikovanje priprav
                  •  raba orodij naj bi zmanjšala administrativne naloge učiteljev in jim omogočila  več časa
                    za interakcijo z učenci;
                  •  raba UI za analizo in samorefleksijo poučevanja: tudi z analizo podatkov o pedagoški
                    interakciji;
                  •  raba UI pri načrtovanju in strukturiranju učne ure;
                  •  rabi pri iskanju virov in ustvarjanju učnih gradiv; spreminjanje gradiv (npr. vizualno
                    gradivo proti pisnemu gradivu za spodbujanje branja)
                  Učni cilji
                  •  doseganje višjih taksonomskih ravni zastavljenih učnih ciljev
             Raba GUI za neposredno izvedbo pouka in izboljšanje kakovosti poučevanja
                  Preverjanje in ocenjevanje znanja
                  •  možnost avtomatizacije povratne informacije in formativnega spremljanja učencev;
                  •  raba za avtomatizacijo ocenjevanja z namenom časovnega prihranka;
                  •  raba za identifikacijo področij, kjer učenci potrebujejo dodatno podporo
                  Personalizacija/invidualizacija/diferenciacija poučevanja
                  •  prilagajanje učnih aktivnosti in gradiv, učnih virov;
                  •  oblikovanje individualiziranega programa za otroke s posebnimi potrebami;
                  •  analiza podatkov o učencih z namenom analize potreb učencev, njihovih močnih/šibkih
                    področij, personalizacije poučevanja
                  Spodbujanje kritičnega mišljenja in razvoja metakognitivnih spretnosti učencev
                  •  integracija UI z namenom spodbujanja doseganja višjih taksonomskih ravni učenja,
                    razvoja kritičnega mišljenja, sodelovalnega učenja in ustvarjalnosti
             Drugo
                  Povečevanje dostopnosti izobraževanja
                  •  podpora pri zagotavljanju inkluzivnega učnega okolja
                  Širši kontekst učiteljevega razumevanja rabe GUI
                  •  etična vprašanja in tveganja: razumevanje etičnega in odgovornega pristopa k UI; zaščita
                    zasebnosti podatkov učencev; preprečevanje algoritmične diskriminacije;
                  •  prevzemanje odgovornosti pri odločanju, interpretaciji rezultatov GUI, razumevanju
                    konteksta učenja, ki ne sme biti prepuščena orodju;
                  •  dokument poudarja pomen učitelja pri poučevanju
             Država in dokument
             03 Španija
             Guide on the Use of Artifical Intelligence in Education (Spanish National Institute of Educational
             Technologies and Teacher Training (INTEF))
             Raba GUI pri učiteljevi pripravi na pouk
                  Načrtovanje pouka in oblikovanje priprav
                  •  podpora doseganju višjih taksonomskih ravni;
                  •  poučevanje o tehnično-tehnološkem vidiku delovanja UI
                  Učni cilji
                  •  doseganje višjih taksonomskih ravni zastavljenih učnih ciljev
             Raba GUI za neposredno izvedbo pouka in izboljšanje kakovosti poučevanja
                  Preverjanje in ocenjevanje znanja
                  •  uporaba UI za avtomatizacijo ocenjevanja;
                  •  UI za zagotavljanje povratne informacije: hitra in personalzirana povratna informacija
                    učencem pri oddaji nalog – rezultate ocenjevanja mora učitelj preveriti in pri tem
                    zagotavljati pravičnost ocen


                                                                            97
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102