Page 96 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 96

Sonja Čotar Konrad in Maja Lebeničnik

                       potrebo po nujni digitalizaciji celotnega šolskega sistema z ozaveščan-
                       jem o prednostih in pomanjkljivostih vključevanja GUI v sistem vzgoje
                       in izobraževanja.

                  Preglednica 2   Ključne teme in kode dokumentov na področju vključevanja GUI
                             v učiteljevo poučevanje
                  Država in dokument
                  01 Kanada
                  Generative Artificial Intelligence for Education and Pedagogy (Cornell University)
                  Raba GUI pri učiteljevi pripravi na pouk
                       Načrtovanje pouka in oblikovanje priprav
                       •  ustvarjanje učnih vsebin, strukturiranje učne ure in priprava gradiva za učence,
                         generiranje večjega nabora različic nalog za preverjanje in utrjevanje znanja, vajo;
                       •  pomembno je preveriti vsebinsko veljavnost gradiv;
                       •  treba je ustrezno navesti vir generiranja gradiv/vsebin;
                       •  pri tem je treba razumeti omejitve orodij
                       Učni cilji
                       •  vključevanje orodij zahteva razmislek o redefiniciji učnih ciljev z namenom doseganja
                         višje ravni učenja in poučevanje ter razvoja kritičnega mišljenja;
                       •  pojasniti učencem, zakaj je pomembno, da dosegajo učne cilje brez neustrezne rabe
                         orodij (npr. iskanje »krajših poti« do cilja)
                  Raba GUI za neposredno izvedbo pouka in izboljšanje kakovosti poučevanja
                       Preverjanje in ocenjevanje znanja
                       •  možnost generiranja povratne informacije pri formativnem spremljanju napredka
                         učenca (npr. pri praktičnih nalogah – šibka in močna področja), a to naj nima vpliva na
                         oceno;
                       •  se ne priporoča kot raba za ocenjevanje učencev;
                       •  zaradi izogibanja plagiatorstvu naj se pogosteje uporablja ocenjevanje v razredu, manj
                         ocenjevanja nalog, ki jih učenci izvedejo doma; ustni izpiti
                       Personalizacija/invidualizacija/diferenciacija poučevanja
                       •  pomoč pri personalizaciji in individualizaciji poučevanja – vključevanje orodij za
                         prilagoditev vsebin in načina poučevanja individualnim potrebam učencev;
                       •  individualiziran nabor nalog za vadbo, vsebinsko tutorstvo
                       Spodbujanje kritičnega mišljenja in razvoja metakognitivnih spretnosti učencev
                       •  spodbujanje rabe orodij za doseganje višje taksonomske ravni učenja: kritično
                         vrednotenje generiranih informacij;
                       •  poučevanje spretnosti rabe orodij in zavedanja, omejitev GUI;
                       •  razvoj razumevanja, kdaj orodje spodbuja in kdaj ovira učni proces;
                       •  uporaba orodij za razvoj analize in presoje posameznih virov
                  Drugo
                       Povečevanje dostopnosti izobraževanja
                       •  omogoča večjo dostopnost za otroke s posebnimi potrebami, za otroke z duševnimi
                         motnjami in v primerih različnih ovir pri jeziku poučevanja
                       Širši kontekst učiteljevega razumevanja rabe GUI
                       •  pedagoška integriteta: raba orodij tudi takrat, ko je cilj učenja urjenje spretnosti brez njih:
                         v obdobju, ko učenci šele razvijajo osnovne spretnosti, se raba odsvetuje;
                       •  odgovorna raba GUI: naloga učiteljev je, da učence poučujejo o etični in smiselni rabi
                         orodij;
                       •  poučevanje učencev, da pri rabi orodij ustrezno navedejo avtorstvo in vir generiranih
                         vsebin;
                       •  poučevanje učencev o varni in etični rabi orodij – učence seznani, kdaj je in kdaj pri
                         predmetu ni dovoljena raba orodij



                  96
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101