Page 101 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 101

Analiza mednarodnih nacionalnih smernic za uporabo umetne inteligenc

                  •  dokument ne navaja neposredno, kako bi morali vključevati GUI v preverjanje in
                    ocenjevanje znanja;
                  •  spodbuditi je treba razpravo o spremembi pomena in kulture preverjanja znanja ter
                    razvoja novih pristopov ocenjevanja znanja;
                  •  raba orodij za avtomatizacijo ocenjevanja in takojšnjo povratno informacijo učencem
                  Personalizacija/invidualizacija/diferenciacija poučevanja
                  •  lažja prilagoditev pouka z vključevanjem GUI: večja nazornost, raznolikost vsebin;
                  •  poveča individualizacijo poučevanja
                  Spodbujanje kritičnega mišljenja in razvoja metakognitivnih spretnosti učencev
                  •  cilj vključevanja orodij naj bi bil tudi razvoj znanj učencev na področju kritične in
                    suverene rabe orodij;
                  •  šola kot prostor razvoja medijske pismenosti učencev;
                  •  razvoj spretnosti kritičnega vrednotenja rezultatov, generiranih z UI
             Drugo
                  Povečevanje dostopnosti izobraževanja
                  •  ni zapisa
                  Širši kontekst učiteljevega razumevanja rabe GUI
                  •  oblikovanje učeče se skupnosti med učitelji z namenom raziskovanja rabe orodij in
                    razmisleka o različnih vprašanjih glede GUI;
                  •  razvoj vključevanja novih pedagoških praks;
                  •  na področju rabe UI je treba oblikovati dodatna usposabljanja učiteljev;
                  •  šola mora imeti zagotovljeno potrebno tehnično opremo in infrastrukturo, digitalne
                    učne vire, osnovane v pedagoškem procesu;
                  •  etična raba: nujnost zaščite podatkov in preglednosti rabe

               V sklopu drugega raziskovalnega vprašanja nas je zanimalo, kako je v anali-
             ziranih dokumentih opredeljen pomen GUI pri učenju učečih se. V splošnem
             smo identificirali tri sklope tem (glej preglednico 3): »raba GUI za ustvarjanje
             učnih vsebin«, »raba GUI za podporo procesu učenja« in »drugo«.

             Raba GUI za ustvarjanje učnih vsebin: priprava in raziskovanje
             V vseh analiziranih dokumentih je omenjeno, da lahko učenci GUI uporab-
             ljajo za pripravo nalog. Najpogosteje se rabo GUI omenja v zvezi s pripravo
             pisnih izdelkov, bodisi kot pomoč pri snovanju pisnega besedila, pripravi be-
             sedila ali popravi besedila. Omenjeni načini rabe so konsistentni s praksami
             uporabe GUI za pripravo akademskih besedil, ki jih je Santiago-Ruiz (2023)
             identificiral pri univerzitetnih študentih. Nekateri dokumenti omenjajo tudi
             rabo GUI za pripravo drugih gradiv, npr. videov, glasbe, slik, miselnih vzorcev,
             infografik in programskih kod.
               Poleg priprave vsebine analizirane mednarodne smernice izpostavljajo tudi
             pomen GUI za podrobnejše raziskovanje posameznih vsebin, področij in infor-
             macij ter za reševanje problemov. Prav raba GUI za spodbujanje radovednosti
             in raziskovanja učencev je v zajetih smernicah identificirana kot zelo smiselna
             in naj bi se spodbujala. Po drugi strani Santiago-Ruiz (2023) za univerzitetne
             študente ne priporoča uporabe ChatGPT-ja za namene pridobivanja informa-
             cij ali preverjanja dejstev, saj obstaja velika možnost pridobitve neresničnih


                                                                            101
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106