Page 103 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 103

Analiza mednarodnih nacionalnih smernic za uporabo umetne inteligenc

             ga vrednotenja pridobljenih informacij in naj bi s svojim predznanjem znali
             ocen jevati vsebino, ki jo je generirala GUI. Razumeti morajo, da je dobljena
             vsebina lahko nepravilna, in se zavedati, da so odgovorni za vsebino, ki jo
             ustvarijo z rabo GUI. Trije izmed obravnavanih dokumentov omenjajo tudi
             etični vidik rabe GUI, vezan na učeče se. Učenci se morajo zavedati etičnih
             vprašanj o uporabi GUI (npr. problematike avtorskih pravic in intelektualne
             lastnine) in morajo uporabo GUI pri svojem delu ustrezno navajati.


             Drugo: spodbujanje uporabe GUI
             V dokumentih je navedeno, da naj bi bila raba GUI spodbujanja na naslednjih
             področjih:


                   − Optimizacija učnega procesa: GUI mora biti orodje za dvig kakovosti
                  učenja in ne nadomestek za učenje. Raba je smiselna, ko učenci z nje-
                  no pomočjo dosegajo učne cilje višjih taksonomskih stopenj, izvajajo
                  refleksijo in raziskujejo.
                   − Razvoj kritičnega mišljenja: GUI mora biti uporabljana na način, da razvi-
                  ja kritično mišljenje učenca in ne sme postati nadomestek za učenčevo
                  razmišljanje.
                   − Razvoj kompetenc: Z uporabo GUI naj bi učenci razvijali kompetence
                  digitalne in/ali medijske pismenosti. Dokumenti ne omenjajo razvoja
                  komunikacijskih spretnosti s pomočjo uporabe GUI, kar sta med učenci
                  identificirala Zgang in Tur (2024).



             Preglednica 3   Ključne teme in kode mednarodnih smernic na področju vključevanje
                         GUI v učenje učečih se (učenci, dijaki, študenti)
             Država in dokument
             01 Kanada
             Generative Artificial Intelligence for Education and Pedagogy (Cornell University)
             Raba GUI za pripravo učnih vsebin
                  Priprava nalog
                  •  za pomoč pri reševanju različnih nalog (pisanje, ustvarjanje glasbe, umetnosti,
                    programiranje);
                  •  pomaga pri pripravi osnutkov besedil, povzetkov in idej
                  Raziskovanje
                  •  za raziskovanje vsebin in področij;
                  •  za pripravo seznama virov, ki jih učenci preverijo in ocenijo
             Raba GUI za podporo procesa učenja
                  Samoregulativno učenje
                  •  pomaga pri refleksiji učenčevega napredka
                  Podpora razumevanju vsebine
                  •  spodbuja višje ravni učenja;
                  •  raba GUI ne sme preprečiti učenja osnovnih znanj


                                                                            103
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108