Page 103 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 103
Analiza mednarodnih nacionalnih smernic za uporabo umetne inteligenc
ga vrednotenja pridobljenih informacij in naj bi s svojim predznanjem znali
ocen jevati vsebino, ki jo je generirala GUI. Razumeti morajo, da je dobljena
vsebina lahko nepravilna, in se zavedati, da so odgovorni za vsebino, ki jo
ustvarijo z rabo GUI. Trije izmed obravnavanih dokumentov omenjajo tudi
etični vidik rabe GUI, vezan na učeče se. Učenci se morajo zavedati etičnih
vprašanj o uporabi GUI (npr. problematike avtorskih pravic in intelektualne
lastnine) in morajo uporabo GUI pri svojem delu ustrezno navajati.
Drugo: spodbujanje uporabe GUI
V dokumentih je navedeno, da naj bi bila raba GUI spodbujanja na naslednjih
področjih:
− Optimizacija učnega procesa: GUI mora biti orodje za dvig kakovosti
učenja in ne nadomestek za učenje. Raba je smiselna, ko učenci z nje-
no pomočjo dosegajo učne cilje višjih taksonomskih stopenj, izvajajo
refleksijo in raziskujejo.
− Razvoj kritičnega mišljenja: GUI mora biti uporabljana na način, da razvi-
ja kritično mišljenje učenca in ne sme postati nadomestek za učenčevo
razmišljanje.
− Razvoj kompetenc: Z uporabo GUI naj bi učenci razvijali kompetence
digitalne in/ali medijske pismenosti. Dokumenti ne omenjajo razvoja
komunikacijskih spretnosti s pomočjo uporabe GUI, kar sta med učenci
identificirala Zgang in Tur (2024).
Preglednica 3 Ključne teme in kode mednarodnih smernic na področju vključevanje
GUI v učenje učečih se (učenci, dijaki, študenti)
Država in dokument
01 Kanada
Generative Artificial Intelligence for Education and Pedagogy (Cornell University)
Raba GUI za pripravo učnih vsebin
Priprava nalog
• za pomoč pri reševanju različnih nalog (pisanje, ustvarjanje glasbe, umetnosti,
programiranje);
• pomaga pri pripravi osnutkov besedil, povzetkov in idej
Raziskovanje
• za raziskovanje vsebin in področij;
• za pripravo seznama virov, ki jih učenci preverijo in ocenijo
Raba GUI za podporo procesa učenja
Samoregulativno učenje
• pomaga pri refleksiji učenčevega napredka
Podpora razumevanju vsebine
• spodbuja višje ravni učenja;
• raba GUI ne sme preprečiti učenja osnovnih znanj
103