Page 95 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 95

Analiza mednarodnih nacionalnih smernic za uporabo umetne inteligenc

                  in preoblikovanje gradiv glede na specifične potrebe učencev z name-
                  nom doseganja večje personalizaciije in individualizacije poučevanja;
                  personalizirana povratna informacija učencem; vsebinsko tutorstvo za
                  učence;
                   − spodbujanje kritičnega mišljenja in razvoj metakognitivnih spretnosti
                  učencev: raba GUI z namenom oblikovanja in doseganja učnih ciljev
                  višjih taksonomskih stopenj (npr. za spodbujanje učencev, da pri pou-
                  ku kritično vrednotijo generirane vsebine, ozaveščanje učencev o vpra-
                  šanju vsebinske veljavnosti generiranih vsebin in kritični presoji lažnih
                  vsebin, uporaba orodij za analizo virov); spodbujanje samostojnega in
                  samoregulativnega učenja učencev ter opozarjanje na morebitno pre-
                  tirano zanašanje na GUI; učiteljeva podpora učencem pri suverenejši
                  rabi orodij pri samostojnem učenju.

             Drugi vidiki rabe GUI pri učenju in poučevanju: raba GUI za zagotavljanje večje
             dostopnosti izobraževanja ter vprašanje širšega/sistemskega konteksta rabe
             GUI s strani učiteljev
             V tretjem, zadnjem tematskem sklopu analiziranih smernic smo identifici-
             rali dvoje podpodročij (glej preglednico 2), ki so jih naslavljali analizirani
             dokumenti na področju vključevanja GUI pri poučevanju s strani učiteljev,
             in sicer:

                   − v dokumentih Kanade, ZDA in Španije (glej preglednico 2) so doku-
                  menti izpostavljali možnosti raba GUI za boljše in lažje zagotavljanje
                  inkluzivnega učnega okolja, predvsem omogočanje večje dostopnosti
                  učnih gradiv za vse učence, posebej učencev s posebnimi potrebami
                  ali pa učencev, ki se soočajo z različnimi jezikovnimi ovirami ipd.;
                   − razumevanje širšega konteksta in razumevanja rabe GUI pri poučevan-
                  ju: raba orodij naj bi ohranjala in zagotavljala pedagoško integriteto
                  učiteljev, kar pomeni, da naj bi bila premišljena, GUI pa uporabljena
                  zgolj takrat, ko to prinaša dodano didaktično vrednost in omogoča ka-
                  kovostnejše poučevanje, ne pa takrat, ko se pri učencih šele razvijajo
                  osnove spretnosti; učitelji naj bi bili tudi nosilci in prvi pri razumevan-
                  ju sprememb, kar kaže na pomen in potrebe po njihovem nenehnem
                  dodatnem usposabljanju (oblikovanje učeče se skupnosti, vseživljenj-
                  sko izobraževanje) ter pomembnost razvoja digitalne pismenosti vseh
                  deležnikov izobraževanja; učitelji bi morali poznati in razumeti etične,
                  pravne, tehnične in tehnološke vidike rabe orodij ter omenjeno učence
                  tudi poučevati; pri tem smernice različnih držav poudarjajo pomen in


                                                                            95
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100