Page 94 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 94

Sonja Čotar Konrad in Maja Lebeničnik

                       možnosti spreminjanja gradiv iz vizualnega v besedilnega in obratno;
                       oblikovanje različni simulacij, kvizov, učno privlačnejših gradiv, zanimi-
                       vih, zabavnih; personalizacija gradiv;
                        − načrtovanja, strukturiranja učne ure ter oblikovanja učnih priprav/sce-
                       narijev;
                        − generiranja idej in pristopov za načine poučevanja: nabor različnih di-
                       daktičnih pristopov, poudarek na pedagoškem pristopu in šele potem
                       osredotočanje na orodje samo;
                        − rabe za samorefleksijo in analizo lastnega poučevanja: analiza podat-
                       kov o interakciji med učiteljem in učencem pri poučevanju;
                        − zmanjšanja in avtomatizacije administrativnih, rutinskih nalog;
                        − komunikacije s starši: samodejni opomniki, zbiranje in posodabljanje
                       informacij o napredku otrok;
                        − pomoči pri oblikovanju učnih ciljev ter strukturiranju učnih načrtov,
                       podpore pri doseganju učnih ciljev višje taksonomske ravni (generira-
                       nje idej za diskusije, argumentiranje, analizo, kritično mišljenje) in vklju-
                       čevanja vsebin o tehnološko-tehničnem vidiku GUI: prestrukturiranje,
                       redefinicija učnih ciljev upoštevajoč napredek na področju GUI (npr. z
                       vidika doseganja višjih taksonomskih ravni znanja, refleksija ustaljenih
                       načinov ocenjevanja znanja ipd.)



                  Raba GUI za neposredno izvedbo pouka in izboljšanje kakovosti poučevanja
                  učiteljev: preverjanje in ocenjevanje znanja, doseganje personalizacije/
                  individualizacije/diferenciacije poučevanja, spodbujanje kritičnega mišljenja in
                  razvoja metakognitivnih spretnosti učencev
                  Druga tema naslavlja vprašanje rabe GUI neposredno v procesu poučevan ja
                  učencev, pri čemer smo identificirali tri ožja področja:

                        − preverjanje in ocenjevanje znanja: smernice navajajo, da je GUI mož-
                       no uporabiti predvsem pri oblikovanju in generiranju personalizirane,
                       hitre povratne informacije o napredku učencev v procesu preverjanja
                       znanja z namenom identifikacije šibkih ter močnih področij učenca in
                       generiranju različnih dodatnih nalog ipd.; obenem pa smernice pou-
                       darjajo previdnost pri ocenjevanju znanja in upoštevanje pomembnos-
                       ti tega, da odločitev in presoja končne ocene še vedno ostaja izključno
                       v domeni učiteljev in ne orodij UI;
                        − personalizacija/individualizacija/diferenciacija poučevanja: raba GUI
                       za avtomatizacijo in prilagajanje učnih aktivnosti, oblikovanje nabora


                  94
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99