Page 94 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 94
Sonja Čotar Konrad in Maja Lebeničnik
možnosti spreminjanja gradiv iz vizualnega v besedilnega in obratno;
oblikovanje različni simulacij, kvizov, učno privlačnejših gradiv, zanimi-
vih, zabavnih; personalizacija gradiv;
− načrtovanja, strukturiranja učne ure ter oblikovanja učnih priprav/sce-
narijev;
− generiranja idej in pristopov za načine poučevanja: nabor različnih di-
daktičnih pristopov, poudarek na pedagoškem pristopu in šele potem
osredotočanje na orodje samo;
− rabe za samorefleksijo in analizo lastnega poučevanja: analiza podat-
kov o interakciji med učiteljem in učencem pri poučevanju;
− zmanjšanja in avtomatizacije administrativnih, rutinskih nalog;
− komunikacije s starši: samodejni opomniki, zbiranje in posodabljanje
informacij o napredku otrok;
− pomoči pri oblikovanju učnih ciljev ter strukturiranju učnih načrtov,
podpore pri doseganju učnih ciljev višje taksonomske ravni (generira-
nje idej za diskusije, argumentiranje, analizo, kritično mišljenje) in vklju-
čevanja vsebin o tehnološko-tehničnem vidiku GUI: prestrukturiranje,
redefinicija učnih ciljev upoštevajoč napredek na področju GUI (npr. z
vidika doseganja višjih taksonomskih ravni znanja, refleksija ustaljenih
načinov ocenjevanja znanja ipd.)
Raba GUI za neposredno izvedbo pouka in izboljšanje kakovosti poučevanja
učiteljev: preverjanje in ocenjevanje znanja, doseganje personalizacije/
individualizacije/diferenciacije poučevanja, spodbujanje kritičnega mišljenja in
razvoja metakognitivnih spretnosti učencev
Druga tema naslavlja vprašanje rabe GUI neposredno v procesu poučevan ja
učencev, pri čemer smo identificirali tri ožja področja:
− preverjanje in ocenjevanje znanja: smernice navajajo, da je GUI mož-
no uporabiti predvsem pri oblikovanju in generiranju personalizirane,
hitre povratne informacije o napredku učencev v procesu preverjanja
znanja z namenom identifikacije šibkih ter močnih področij učenca in
generiranju različnih dodatnih nalog ipd.; obenem pa smernice pou-
darjajo previdnost pri ocenjevanju znanja in upoštevanje pomembnos-
ti tega, da odločitev in presoja končne ocene še vedno ostaja izključno
v domeni učiteljev in ne orodij UI;
− personalizacija/individualizacija/diferenciacija poučevanja: raba GUI
za avtomatizacijo in prilagajanje učnih aktivnosti, oblikovanje nabora
94