Page 100 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 100

Sonja Čotar Konrad in Maja Lebeničnik

                  Država in dokument
                  06 Hrvaška
                  Umjetna inteligencija u obrazovanju: edukativni priručnik o primjeni umjetne inteligencije u
                  učenju i poučavanju za učitelje, nastavnike i stručne suradnike u školama (Kralj idr.)
                  Raba GUI pri učiteljevi pripravi na pouk
                       Načrtovanje pouka in oblikovanje priprav
                       •  raba UI zmanjša delovne obremenitve (avtomatizacija rutinskih nalog) in omogoča več
                         časa za kompleksnejše naloge poučevanja – večja učinkovitost;
                       •  ustvarjanje interaktivnih vsebin/učnih izkušenj (simulacije, igre), priprava učnih gradiv;
                       •  generiranje personaliziranih učnih gradiv, ustvarjalnih rešitev
                       Učni cilji
                       •  pomoč pri oblikovanju učnih ciljev, strukturiranju in razvoju učnih načrtov ter
                         prilagajanju le-teh potrebam učencev
                  Raba GUI za neposredno izvedbo pouka in izboljšanje kakovosti poučevanja
                       Preverjanje in ocenjevanje znanja
                       •  spremljanje napredka in generiranje personalizirane povratne informacije ter podpore v
                         realnem času (UI-asistenti);
                       •  neposredna izdelava kriterijev in rubrik, testov, kvizov, vsebin za ocenjevanje;
                       •  identifikacija močnih/šibkih strani učencev
                       Personalizacija/invidualizacija/diferenciacija poučevanja
                       •  omogoča diferenciacijo pouka;
                       •  individualno;
                       •  generiranje predlogov za personalizacijo poučevanja
                       Spodbujanje kritičnega mišljenja in razvoja metakognitivnih spretnosti učencev
                       •  spodbujanje učencev h kritičnemu in analitičnemu razmišljanju;
                       •  preverjanje prekomernega zanašanja na UI (pri vsakodnevnih šolskih nalogah, izogibanje
                         miselnemu naporu in trudu pri reševanju problemov);
                       •  pozornost na negativen vpliv UI pri razvoju kritične presoje učencev
                  Drugo
                       Povečevanje dostopnosti izobraževanja
                       •  ni zapisa
                       Širši kontekst učiteljevega razumevanja rabe GUI
                       •  etični izzivi in tveganja rabe orodij: pristranskost algoritmov, pomanjkanje
                         transparentnosti, vprašanje zasebnosti in varnosti podatkov;
                       •  učitelji naj orodja uporabljajo kritično, odgovorno, etično;
                       •  razvoj digitalnih kompetenc, pomen digitalne pismenosti veh deležnikov izobraževanja –
                         učiteljeva usposobljenost je ključna za rabo UI in spremljanje tehnološkega razvoja
                         (vseživljenjsko učenje)
                  Država in dokument
                  07 Nemčija – zvezna dežela Baden - Württemberg
                  KI im Unterricht - Informationsangebote für Lehrkräfte (Ministerium für Kultus, Jugend und
                  Sport Baden-Württemberg)
                  Raba GUI pri učiteljevi pripravi na pouk
                       Načrtovanje pouka in oblikovanje priprav
                       •  lažje oblikovanje interaktivnih vsebin in razvoj novih pedagoških praks;
                       •  vključevanje digitalne tehnologije naj bi postalo samoumeven del poučevanja
                       Učni cilji
                       •  nji neposrednega zapisa, kako naj UI pomaga oblikovati učne cilje;
                       •  medijska pismenost mora postati samoumevna in ključna kompetenca učencev ter
                         zapisana v učnih načrtih
                  Raba GUI za neposredno izvedbo pouka in izboljšanje kakovosti poučevanja
                       Preverjanje in ocenjevanje znanja



                  100
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105