Page 100 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 100
Sonja Čotar Konrad in Maja Lebeničnik
Država in dokument
06 Hrvaška
Umjetna inteligencija u obrazovanju: edukativni priručnik o primjeni umjetne inteligencije u
učenju i poučavanju za učitelje, nastavnike i stručne suradnike u školama (Kralj idr.)
Raba GUI pri učiteljevi pripravi na pouk
Načrtovanje pouka in oblikovanje priprav
• raba UI zmanjša delovne obremenitve (avtomatizacija rutinskih nalog) in omogoča več
časa za kompleksnejše naloge poučevanja – večja učinkovitost;
• ustvarjanje interaktivnih vsebin/učnih izkušenj (simulacije, igre), priprava učnih gradiv;
• generiranje personaliziranih učnih gradiv, ustvarjalnih rešitev
Učni cilji
• pomoč pri oblikovanju učnih ciljev, strukturiranju in razvoju učnih načrtov ter
prilagajanju le-teh potrebam učencev
Raba GUI za neposredno izvedbo pouka in izboljšanje kakovosti poučevanja
Preverjanje in ocenjevanje znanja
• spremljanje napredka in generiranje personalizirane povratne informacije ter podpore v
realnem času (UI-asistenti);
• neposredna izdelava kriterijev in rubrik, testov, kvizov, vsebin za ocenjevanje;
• identifikacija močnih/šibkih strani učencev
Personalizacija/invidualizacija/diferenciacija poučevanja
• omogoča diferenciacijo pouka;
• individualno;
• generiranje predlogov za personalizacijo poučevanja
Spodbujanje kritičnega mišljenja in razvoja metakognitivnih spretnosti učencev
• spodbujanje učencev h kritičnemu in analitičnemu razmišljanju;
• preverjanje prekomernega zanašanja na UI (pri vsakodnevnih šolskih nalogah, izogibanje
miselnemu naporu in trudu pri reševanju problemov);
• pozornost na negativen vpliv UI pri razvoju kritične presoje učencev
Drugo
Povečevanje dostopnosti izobraževanja
• ni zapisa
Širši kontekst učiteljevega razumevanja rabe GUI
• etični izzivi in tveganja rabe orodij: pristranskost algoritmov, pomanjkanje
transparentnosti, vprašanje zasebnosti in varnosti podatkov;
• učitelji naj orodja uporabljajo kritično, odgovorno, etično;
• razvoj digitalnih kompetenc, pomen digitalne pismenosti veh deležnikov izobraževanja –
učiteljeva usposobljenost je ključna za rabo UI in spremljanje tehnološkega razvoja
(vseživljenjsko učenje)
Država in dokument
07 Nemčija – zvezna dežela Baden - Württemberg
KI im Unterricht - Informationsangebote für Lehrkräfte (Ministerium für Kultus, Jugend und
Sport Baden-Württemberg)
Raba GUI pri učiteljevi pripravi na pouk
Načrtovanje pouka in oblikovanje priprav
• lažje oblikovanje interaktivnih vsebin in razvoj novih pedagoških praks;
• vključevanje digitalne tehnologije naj bi postalo samoumeven del poučevanja
Učni cilji
• nji neposrednega zapisa, kako naj UI pomaga oblikovati učne cilje;
• medijska pismenost mora postati samoumevna in ključna kompetenca učencev ter
zapisana v učnih načrtih
Raba GUI za neposredno izvedbo pouka in izboljšanje kakovosti poučevanja
Preverjanje in ocenjevanje znanja
100