Page 98 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 98
Sonja Čotar Konrad in Maja Lebeničnik
Personalizacija/invidualizacija/diferenciacija poučevanja
• prilagajanje učnih gradiv različnim jezikom;
• prilagajanje vsebin prevladujočemu načinu učenja učencev s pomočjo sistemov UI za
prilagajanje vsebine;
• personalizacija in indiviualizacija poučevanja na osnovi »priporočilnih sistemov«, ki
predlagajo individualizirane učne vire;
Spodbujanje kritičnega mišljenja in razvoja metakognitivnih spretnosti učencev
• spodbujanje kritičnega mišljenja in ustvarjalnega reševanja problemov s pomočjo
interaktivnih orodij UI;
• spodbujanje samostojnega učenja učencev;
• poučevanje učencev o kritični presoji s pomočjo z UI generiranih rezultatov
Drugo
Povečevanje dostopnosti izobraževanja
• raba UI za doseganje večje inkluzije v izobraževanju
Širši kontekst učiteljevega razumevanja rabe GUI
• pomen usposabljanja učiteljev na področjih: etičnih vprašanj, izogibanja pristranskosti
v algoritmih, zagotavljanja zasebnosti in varnosti podatkov, zagotavljanja inkluzije
(dokument navaja 10 zahtev dobre rabe UI);
• učitelji morajo biti prvi, ki se bodo seznanili z novostmi;
• pomen seznanitve z UI za vse deležnike v vzgoji in izobraževanju;
• razvoj digitalne pismenosti celotnega šolskega sistema – poziv za postavitev
regulativnega okvira , ki ohranja temeljne pravice vseh, hkrati pa krepi okolje
neprekinjenega in trajnostnega razvoja
Država in dokument
04 Noverška
Strategi for digital kompetanse og infrastruktur i barnehage og skole 2023–2030
(Kunnskapsdepartementet)
Raba GUI pri učiteljevi pripravi na pouk
Načrtovanje pouka in oblikovanje priprav
• poudarek na pedagoškem vidiku rabe orodij UI;
• pomoč pri načrtovanju učne ure in prilagajanju vsebin glede na različne potrebe
učencev;
• generiranje interaktivnih in vizualno privlačnih gradiv za učence
Učni cilji
• raba orodij UI podpira doseganje učnih ciljev na višjih taksonomskih ravneh;
• vključevanje UI je lahko izziv za učitelje, da učne cilje preoblikujejo tudi v skladu
s spretnostmi 21. st. (reševanje problemov, sodelovalno učenje, kritično mišljenje,
metakognitivne spretnosti);
• vključenost vsebin UI v kurikulum podpira razvoj digitalne pismenosti in informirane
rabe digitalne tehnologije
Raba GUI za neposredno izvedbo pouka in izboljšanje kakovosti poučevanja
Preverjanje in ocenjevanje znanja
• uporaba UI za merjenje napredka učenca – avtomatizacija povratne informacije in
sledenje uspešnosti; prihranek časa učiteljev;
• zaradi velikih zmožnosti orodij UI je tradicionalno preverjanje in ocenjevanje znanja
treba ponovno premisliti;
• ocenjevanje z orodji UI zahteva razumevanje delovanja sistemov in presojo učiteljev z
namenom preprečevanja neenake obravnave učencev
Personalizacija/invidualizacija/diferenciacija poučevanja
• avtomatizacija in individualizirana prilagoditev učnih gradiv glede na specifične potrebe
učencev, prilagojena težavnost gradiv;
• personalizirana povratna informacija za vsakega učenca, sledenje napredku
Spodbujanje kritičnega mišljenja in razvoja metakognitivnih spretnosti učencev
• vključenost spodbujanja kritičnega mišljenja in razvoja metakognitivnih spretnosti
98