Page 98 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 98

Sonja Čotar Konrad in Maja Lebeničnik

                       Personalizacija/invidualizacija/diferenciacija poučevanja
                       •  prilagajanje učnih gradiv različnim jezikom;
                       •  prilagajanje vsebin prevladujočemu načinu učenja učencev s pomočjo sistemov UI za
                         prilagajanje vsebine;
                       •  personalizacija in indiviualizacija poučevanja na osnovi »priporočilnih sistemov«, ki
                         predlagajo individualizirane učne vire;
                       Spodbujanje kritičnega mišljenja in razvoja metakognitivnih spretnosti učencev
                       •  spodbujanje kritičnega mišljenja in ustvarjalnega reševanja problemov s pomočjo
                         interaktivnih orodij UI;
                       •  spodbujanje samostojnega učenja učencev;
                       •  poučevanje učencev o kritični presoji s pomočjo z UI generiranih rezultatov
                  Drugo
                       Povečevanje dostopnosti izobraževanja
                       •  raba UI za doseganje večje inkluzije v izobraževanju
                       Širši kontekst učiteljevega razumevanja rabe GUI
                       •  pomen usposabljanja učiteljev na področjih: etičnih vprašanj, izogibanja pristranskosti
                         v algoritmih, zagotavljanja zasebnosti in varnosti podatkov, zagotavljanja inkluzije
                         (dokument navaja 10 zahtev dobre rabe UI);
                       •  učitelji morajo biti prvi, ki se bodo seznanili z novostmi;
                       •  pomen seznanitve z UI za vse deležnike v vzgoji in izobraževanju;
                       •  razvoj digitalne pismenosti celotnega šolskega sistema – poziv za postavitev
                         regulativnega okvira , ki ohranja temeljne pravice vseh, hkrati pa krepi okolje
                         neprekinjenega in trajnostnega razvoja
                  Država in dokument
                  04  Noverška
                  Strategi for digital kompetanse og infrastruktur i barnehage og skole 2023–2030
                  (Kunnskapsdepartementet)
                  Raba GUI pri učiteljevi pripravi na pouk
                       Načrtovanje pouka in oblikovanje priprav
                       •  poudarek na pedagoškem vidiku rabe orodij UI;
                       •  pomoč pri načrtovanju učne ure in prilagajanju vsebin glede na različne potrebe
                         učencev;
                       •  generiranje interaktivnih in vizualno privlačnih gradiv za učence
                       Učni cilji
                       •  raba orodij UI podpira doseganje učnih ciljev na višjih taksonomskih ravneh;
                       •  vključevanje UI je lahko izziv za učitelje, da učne cilje preoblikujejo tudi v skladu
                         s spretnostmi 21. st. (reševanje problemov, sodelovalno učenje, kritično mišljenje,
                         metakognitivne spretnosti);
                       •  vključenost vsebin UI v kurikulum podpira razvoj digitalne pismenosti in informirane
                         rabe digitalne tehnologije
                  Raba GUI za neposredno izvedbo pouka in izboljšanje kakovosti poučevanja
                       Preverjanje in ocenjevanje znanja
                       •  uporaba UI za merjenje napredka učenca – avtomatizacija povratne informacije in
                         sledenje uspešnosti; prihranek časa učiteljev;
                       •  zaradi velikih zmožnosti orodij UI je tradicionalno preverjanje in ocenjevanje znanja
                         treba ponovno premisliti;
                       •  ocenjevanje z orodji UI zahteva razumevanje delovanja sistemov in presojo učiteljev z
                         namenom preprečevanja neenake obravnave učencev
                       Personalizacija/invidualizacija/diferenciacija poučevanja
                       •  avtomatizacija in individualizirana prilagoditev učnih gradiv glede na specifične potrebe
                         učencev, prilagojena težavnost gradiv;
                       •  personalizirana povratna informacija za vsakega učenca, sledenje napredku
                       Spodbujanje kritičnega mišljenja in razvoja metakognitivnih spretnosti učencev
                       •  vključenost spodbujanja kritičnega mišljenja in razvoja metakognitivnih spretnosti


                  98
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103