Page 91 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 91
Analiza mednarodnih nacionalnih smernic za uporabo umetne inteligenc
menovali ter oblikovali strukturiran način predstavitve analiziranih podatkov
za vsakega izmed sedmih preučevanih dokumentov.
Analizo vseh osmih dokumentov smo izvedli s pomočjo orodja Notebook-
LM (Google, 2024) in s pomočjo orodja ChatGPT 4o (OpenAI, 2024). V obe
orodji smo vnesli enaka poziva (prompta): prvi se je nanašal na vprašanje po-
vezanosti rabe UI in poučevanja, drugi pa na vprašanje povezanosti rabe UI in
učenja učečih se. Dobljene podatke obeh orodij smo medsebojno analizirali
in primerjali. Rezultate smo samostojno oblikovali v preglednice, jih predsta-
vili ter analizirali in interpretirali.
Rezultati in interpretacija
V tematsko analizo dokumentov smo vključili sedem prostodostopnih med-
narodnih dokumentov (glej preglednico 1) oz. nacionalnih smernic, ki se
nanašajo na vprašanje vključevanja GUI v izobraževanje predvsem na do-
univerzitetni in deloma univerzitetni stopnji, druge dokumente, pravne akte
in splošne smernice, kot so Unescovi dokumenti, Akt EU o UI ipd. (glej pre-
glednico v prilogi1), pa smo iz nadaljnje analize izključili, saj se nanašajo na
splošnejša vprašanja in ne izključno na ožji vidik učenja in poučevanja.
Pri podrobnejši analizi mednarodnih smernic oz. dokumentov smo se
osredotočili predvsem na dokumente držav, ki se neposredno nanašajo na
vključevanje orodij UI v izobraževanje predvsem na osnovnošolski in srednje-
šolski stopnji. Povzetke izbranih mednarodnih smernic, ki smo jih generirali
s pomočjo ChatGPT 4o (OpenAI, 2024), predstavljamo v nadaljevanju (glej
pregled nico v prilogi).
V okviru prvega raziskovalnega vprašanja nas je zanimalo, kako posa-
mezne države v dokumentih oz. dostopnih mednarodnih smernicah opre-
deljujejo pomen in vlogo GUI za poučevanje učiteljev. Rezultati tematske
analize izbranih dokumentov pokažejo (glej preglednico v prilogi), da smo
v dokumentih identificirali teme, ki se vežejo na rabo GUI pri učiteljevi prip-
ravi na pouk (načrtovanje pouka in oblikovanje priprav, oblikovanje ali do-
seganje učnih ciljev), rabo GUI za neposredno izvedbo pouka in izboljšanje
kakovosti poučevanja (personalizacija, individualizacija, diferenciacija po-
učevanja, preverjanje in ocenjevanje znanja, raba GUI z namenom spodbu-
janja kritičnega mišljenja in razvoja metakognitivnih spretnosti učencev)
ter druge kontekstualne vidike učiteljevega razumevanja, poznavanja, za-
gotavljanja dostopnosti orodij UI v izobraževanju (glej preglednico 2).
1 Glej https://www.hippocampus.si/ISBN/978-961-293-431-6/3a.pdf.
91