Page 90 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 90

Sonja Čotar Konrad in Maja Lebeničnik

                  Metoda
                  V okviru prispevka smo izvedli tematsko analizo dokumentov, ki pomeni eno
                  izmed metod obdelave kvalitativnih podatkov (Krmac in Cencič, 2023), v kate-
                  ri prepoznavamo različne pomene vzorcev (tem ali tematskih kod/ kategorij),
                  ki se nanašajo na raziskovalno vprašanje, ter jih vzporejamo glede na celotno
                  zbrano gradivo, v našem primeru posameznih dokumentov. Opredelitev tem
                  smo določili glede na pomembnost koncepta, ki smo ga raziskovali v okviru
                  tematske analize posameznih dokumentov (Braun in Clarke, 2006), pri čemer
                  nas je v skladu z raziskovalnima vprašanjema zanimalo, kako izbrani nacional-
                  ni dokumenti opredeljujejo dvoje:


                        − opredelitev vloge in pomena GUI pri poučevanju učiteljev: kako je opre-
                       deljena raba GUI pri učiteljevi pripravi in načrtovanju pouka; kako je
                       opredeljena vloga GUI za izboljšanje kakovosti poučevanja pri ne-
                       posredni izvedbi pouka; kateri so še drugi vidiki, ki jih morajo učitelji
                       poznati/upoštevati, da bi lahko smiselno uporabljali GUI pri poučevan-
                       ju;
                        − opredelitev vloge in pomena GUI pri učenju učečih se (učenci, dijaki,
                       ponekod študenti): kako je opredeljena raba GUI pri ustvarjanju uč-
                       nih vsebin (oblikovanju, pripravi, raziskovanju učnih vsebin); kako
                       smernice naslavljajo vprašanje rabe GUI pri personalizaciji/individua-
                       lizaciji učenja za vsakega učenca ter rabe GUI za razumevanje učnih
                       vsebin in razvoja spretnosti samoregulativnega učenja pri učencih;
                       kateri so še drugi vidiki rabe GUI s strani učencev pri učenju, ki po-
                       membno določajo smiselno in učinkovito rabo orodij UI pri učenju.

                  Postopek analize podatkov
                  V analizo smo vključili zgolj nacionalne/regionalne dokumente, ki so se ne-
                  posredno navezovali na vprašanje strategije in smernic vključevanja
                    Tematska analiza dokumentov je deloma potekala po deduktivni seman-
                  tični metodi, deloma pa po induktivni (Braun in Clarke, 2006). Opredelitev
                  tem smo tako deloma že koncipirali na osnovi pregleda znanstvene literature
                  (glej ugotovitve Penga Zhanga in Gemme Tur (2024); več v poglavju pričujo-
                  če monografije avtoric Karmen Drljić in Sonje Čotar Konrad (2025)), deloma
                  pa smo jih vsebinsko dopolnjevali med samo analizo izbranih mednarodnih
                  dokumentov.
                    V skladu s splošno sprejetim okvirom za izvajanje tematske analize (Kiger in
                  Varpio, 2020) smo se najprej seznanili z dokumenti, generirali začetne kode,
                  poiskali teme ter jih pregledali. Po tem smo teme definirali, jih dopolnili, poi-


                  90
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95