Page 89 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 89

Analiza mednarodnih nacionalnih smernic za uporabo umetne inteligenc

                   − podpora pri oblikovanju inkluzivnega učnega okolja v primeru poseb-
                  nih potreb učenca.

               Učenci pa naj bi GUI uporabljali za (Zhang in Tur, 2024):


                   − boljše razumevanje obravnavanih konceptov (npr. preko hitre povrat-
                  ne informacije);
                   − pomoč pri raziskovanju kompleksnejših vsebin;
                   − razvoj komunikacijskih spretnosti;
                   − razvoj digitalnih veščin.


               Santiago-Ruiz (2023) je na vzorcu mehiških univerzitetnih študentov razis-
             koval, kako le-ti uporabljajo ChatGPT pri svojem študiju. Kot najpogostejša
             oblika rabe ChatGPT s strani univerzitetnih študentov se je pokazalo iskanje
             informacij ali preverjanje dejstev, pri čemer avtor opozarja, da je študente
             treba opozarjati na pomanjkljivosti tovrstne uporabe zaradi možnosti ge-
             neriranja neresnične vsebine. Študenti v njegovi raziskavi naj bi to dejstvo
             podcenjevali. Pri ustvarjanju besedila sta bila identificirana dva načina rabe
             GUI: v prvem primeru večino besedila ustvari ChatGPT na podlagi pozivov
             študenta. Študent v tem primeru poda začetne ideje in usmeritve ter pregle-
             da in priredi vsebino, ki jo generira ChatGPT. V drugem primeru študent prip-
             ravi večino besedila, prispeva ideje in oblikuje strukturo. ChatGPT uporabi za
             preverjanje jezikovne ustreznosti, manjše prilagoditve besedila ali slogovno
             urejanje besedila. Študenti so navajali, da so ChatGPT uporabljali tudi za pre-
             vajanje, oblikovanje naslovov in iskanje dodatnih razlag oz. iskanje nepravil-
             nosti/preverjanje lastnega znanja (Santiago-Ruiz, 2023).

             Problem in namen raziskave
             Na osnovi predstavljenih empiričnih podatkov znanstvenih raziskav smo v
             našem prispevku na osnovi tematske analize mednarodnih smernic rabe GUI
             v izobraževanju želeli ugotoviti, katere teme izbrane smernice za osnovnošol-
             sko in srednješolsko izobraževalno obdobje naslavljajo na področju učenja in
             katere na področju poučevanja. V okviru tega smo si zastavili dve raziskovalni
             vprašanji:

                1.  Kako posamezne države v izbranih dokumentih opredeljujejo pomen
                  in vlogo GUI pri poučevanju učiteljev?
                2.  Kako posamezne države v izbranih dokumentih opredeljujejo pomen
                  in vlogo GUI pri učenju učečih se (učencev, dijakov, študentov)?


                                                                            89
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94