Page 56 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 56

Andrej Flogie in Jakob Škrobar

                  Skupinska oblika učenja in sodelovalno učenje
                  Pouk je skupinski, kadar so učenci razdeljeni v manjše skupine, ki samostojno
                  izvajajo del učnega procesa. Takšen pristop spodbuja večjo aktivnost učen-
                  cev ter pozitivno vpliva na njihovo vzgojno in socializacijsko rast (Blažič idr.,
                  2003). V skupinah učenci delujejo v različnih vlogah, ki si jih izmenjujejo, kar
                  spodbuja intenzivnejše odnose in izkušnje različnih socialnih situacij. Sodelo-
                  valno učenje vključuje skupno delo in učenje, razvija kritično mišljenje, med-
                  osebne vrednote ter sodelovalne spretnosti. Poleg tega krepi solidarnost,
                  razumevanje drugih ter sposobnost komuniciranja in medsebojne podpore,
                  kar vodi k doseganju skupnih ciljev (Ivanuš-Grmek in Javornik Krečič, 2011).
                    Takšno sodelovalno učenje temelji na teoriji socialnega konstruktivizma, ki
                  poudarja, da se znanje gradi skozi socialne interakcije, kjer učenci sodelujejo
                  in soustvarjajo pomen ter razumevanje. Skupinsko učenje povezujemo tudi
                  s konektivizmom, saj ta teorija učenje vidi kot proces povezovanja posamez-
                  nikov z različnimi viri znanja in informacijami, bodisi v digitalnem bodisi v
                  socialnem omrežju. Skupinsko obliko učenja lahko prakticiramo pri različnih
                  strategijah pouka, tudi pri programiranem pouku, pri čemer moramo seve-
                  da vključiti možnosti virtualne interakcije učečih se z uporabo npr. socialnih
                  omrežij.
                    Sodelovalno učenje izhaja iz skupinskega dela, kjer vsak učenec prispeva
                  svoje znanje, spretnosti, izkušnje, ideje in razmišljanja za dosego skupnih cil-
                  jev. Sodelovalno učenje omogoča, da člani skupine skozi skupno delo raz-
                  vijajo pomembne socialne veščine brez dodatnega truda učitelja. Učenci se
                  učijo, kako ravnati drug z drugim, da bi dosegli skupne cilje, pri tem pa raz-
                  vijajo spoštovanje, podporo, razumevanje, sposobnost reševanja problemov
                  ter prilagajanje različnim delovnim stilom. Takšen učni proces spodbuja tudi
                  razvoj samostojnega mišljenja in vedenja ter omogoča, da se učenci naravno
                  vključijo v timsko delo, kjer vsak prispeva k uspehu skupine (Flogie, 2016).
                    Brecl idr. (2024) v svoji raziskavi izpostavljajo pomembnost podpore sodob-
                  ne tehnologije skupinskemu in sodelovalnemu delu, temelječ na igrifikaciji in
                  UI. Tehnologija, uporabljena na takšen način, pozitivno prispeva k sodeloval-
                  nemu delu, še posebej otrok s posebnimi potrebami. Smiselno uporabljena
                  digitalna tehnologija, podprta z GUI, lahko učinkovito podpira sodelovalno
                  učenje. GUI lahko prilagodi naloge glede na napredek posameznih članov
                  skupine, kar omogoča večjo prilagodljivost in podporo pri delu v skupini. Ta
                  pristop spodbuja učenje skozi socialne interakcije, kjer učenci sodelujejo, se
                  učijo drug od drugega in skupaj razvijajo svoje sposobnosti. Učitelju lahko
                  GUI v virtualnem okolju tudi zagotovi povratne informacije o načinu sode-
                  lovanja in prispevku posameznih učencev h končnemu rezultatu, kar je pri


                  56
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61