Page 54 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 54

Andrej Flogie in Jakob Škrobar

                  Individualizacija
                  Individualizacija v izobraževanju izhaja iz predpostavke, da imajo učenci raz-
                  lične učne potrebe, kar pomeni, da morajo biti učne aktivnosti prilagojene
                  vsakemu posamezniku. Individualizacija temelji na zunanjih pobudah, pred-
                  vsem učiteljev, staršev ali šolskega sistema, ki učencem zagotavljajo potreb-
                  ne vire in podporo za dosego učnih ciljev. Primer tega pristopa je inkluzija,
                  ki se osredotoča na zagotavljanje enakih možnosti za vse otroke ne glede
                  na  njihove  različne  sposobnosti  in  potrebe  (Flogie,  2016).  Individualizacijo
                  pogosto povezujemo s konstruktivističnim kognitivizmom, ki poudarja, da
                  učenje temelji na aktivnem vključevanju posameznika v proces pridobivanja
                  znanja, ki se prilagaja njegovim lastnim potrebam in sposobnostim.
                    Pri individualizaciji je treba natančno določiti obseg in globino obravnava-
                  ne učne teme ter zagotoviti primeren učni napredek glede na sposobnosti
                  vsakega učenca. Tudi učenci z večjimi težavami lahko dosežejo osnovne učne
                  cilje, če imajo na voljo več časa, ustrezno podporo učitelja ter individualizi-
                  rane učne materiale. Pomembno je, da se učne vsebine skrbno razčlenijo in
                  postopoma predstavljajo z različnimi vrstami ponazarjanj, kar omogoča, da
                  učenci napredujejo v skladu s svojimi potrebami in učnimi zmožnostmi (Bla-
                  žič idr., 2003).
                    Podpore individualizaciji učenja brez tehnologije si skoraj ni mogoče
                  predstavljati (če naj bodo oddelki učencev večji in naj učitelj poučuje 100 ali
                  več različnih učencev), saj le-ta omogoča prilagajanje učnih vsebin potrebam
                  vsakega učenca. S pomočjo GUI lahko učitelji ustvarijo naloge, ki so speci-
                  fično prilagojene učnim sposobnostim posameznega učenca ter spremljajo
                  njegov napredek. Če učitelj uporablja LMS-sistem, podprt z UI ali GUI, mu
                  le-ta omogoča sprotno prilagajanje učnih virov in zagotavljanje povratnih
                  informacij, kar mu pomaga prepoznati področja, kjer so potrebni dodatni
                  ukrepi (učne poti posameznika). GUI ima pomembno vlogo tudi pri podpori
                  učiteljev, saj jim omogoča učinkovitejše načrtovanje, izvedbo in pomoč pri
                  vrednotenju rezultatov poučevanja.
                    Raziskava, ki jo je izvedel Rakap (2023), je preučila, kako lahko GUI, kot je
                  ChatGPT, učiteljem začetnikom specialne pedagogike pomaga pri oblikovan-
                  ju visokokakovostnih ciljev individualiziranih izobraževalnih programov za
                  otroke z avtizmom. Rezultati so pokazali, da je uporaba ChatGPT pomembno
                  izboljšala kakovost ciljev, ki so jih oblikovali učitelji začetniki, ne glede na nji-
                  hovo predhodno usposabljanje. Učitelji, ki so uporabljali ChatGPT za razvoj
                  ciljev, so prav tako porabili znatno manj časa v primerjavi s kolegi iz kontrolne
                  skupine. Analiza je pokazala, da so bili cilji, razviti v skupini ChatGPT, celovi-
                  tejši in so bolje upoštevali specifične prednosti ter potrebe otrok z avtizmom.


                  54
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59