Page 294 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 294
David Rihtaršič in Rok Gabrovšek
predstavlja pomemben premik v dinamiki projektnega dela, ki prispeva k bolj
strukturiranemu in učinkovitejšemu učenju.
Tudi študentje so tutorja prepoznali kot koristno orodje, ki je izboljšalo nji-
hovo samostojnost in razumevanje tehničnih konceptov. Posebej so pohvalili
možnost komunikacije v maternem jeziku, takojšnjo odzivnost in podajanje
referenc na študijsko gradivo. Glavni pomanjkljivosti sta bili predolgi odgovori
in pomanjkanje specifičnosti pri nekaterih nalogah. Kljub tem izzivom je tutor
pomembno dopolnil podporo učiteljev in prispeval k napredku študentov.
Razprava
Iris Ma idr. (2024) so ugotovili pozitiven vpliv uporabe tutorjev na osnovi teh-
nologije GUI na področju poučevanja programiranja. Podobno potrjuje tudi
naša analiza pogovorov med študenti in tutorjem, in sicer da je tutor učinko-
vito reševal nekatere banalne tehnične težave, kot so manjkajoči znaki »;« v
kodi, dvojno definirane funkcije in podobni programerski izzivi. Ti rezultati
so bili skladni s pričakovanji, saj je tutor, opremljen z ustreznimi navodili, lah-
ko hitro identificiral in predlagal rešitve za takšne napake. Presenetljivo pa je
bilo, da se je tutor dobro odrezal tudi pri kompleksnejših izzivih, povezanih
z ožičenjem in diagnostiko odpovedi pogonskega motorja. Kljub omejitvi na
tekstovno komunikacijo je tutor z natančnimi in strukturiranimi vprašanji štu-
dente vodil skozi postopek odpravljanja težav, kar kaže na njegov potencial
za podporo tudi pri praktičnejših vidikih projektnega dela.
Dodatne možnosti analize pogovora
Raziskava je pokazala, da bi lahko vprašanja, ki jih študentje zastavljajo tutor-
ju, služila kot osnova za ocenjevanje njihovega znanja. Analiza vprašanj bi
omogočila vrednotenje po dveh ključnih merilih: (a) pravilnost: ali je vpraša-
nje smiselno in natančno; (b) relevantnost: ali vprašanje odraža razumevanje
študenta o problemu.
Vrednotenje vprašanj bi lahko služilo kot orodje za spremljanje napredka
študentov in izboljšanje učnega procesa. Vendar je pomembno poudariti, da
bi lahko prekomerno osredotočanje na ocenjevanje vprašanj povzročilo za-
držanost študentov pri spraševanju. Yu Chen idr. (2024) v raziskavi razložijo,
da nekateri učenci lažje postavijo vprašanje GUI-tutorju kot profesorju, saj s
tem ne razkrijejo svojega znanja (ali pomanjkanja le-tega). Ena ključnih pred-
nosti tutorja je prav v tem, da študentje nimajo zadržkov zastavljati vprašanj,
tudi če so ta banalna ali nepovezana z že obravnavano snovjo. Tutor deluje
kot orodje brez čustev, ki ne presoja in ne zameri, kar omogoča odprto in
sproščeno komunikacijo. S tako komunikacijo so bili študentje motivirani za
294