Page 294 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 294

David Rihtaršič in Rok Gabrovšek

                  predstavlja pomemben premik v dinamiki projektnega dela, ki prispeva k bolj
                  strukturiranemu in učinkovitejšemu učenju.
                    Tudi študentje so tutorja prepoznali kot koristno orodje, ki je izboljšalo nji-
                  hovo samostojnost in razumevanje tehničnih konceptov. Posebej so pohvalili
                  možnost komunikacije v maternem jeziku, takojšnjo odzivnost in podajanje
                  referenc na študijsko gradivo. Glavni pomanjkljivosti sta bili predolgi odgovori
                  in pomanjkanje specifičnosti pri nekaterih nalogah. Kljub tem izzivom je tutor
                  pomembno dopolnil podporo učiteljev in prispeval k napredku študentov.

                  Razprava
                  Iris Ma idr. (2024) so ugotovili pozitiven vpliv uporabe tutorjev na osnovi teh-
                  nologije GUI na področju poučevanja programiranja. Podobno potrjuje tudi
                  naša analiza pogovorov med študenti in tutorjem, in sicer da je tutor učinko-
                  vito reševal nekatere banalne tehnične težave, kot so manjkajoči znaki »;« v
                  kodi, dvojno definirane funkcije in podobni programerski izzivi. Ti rezultati
                  so bili skladni s pričakovanji, saj je tutor, opremljen z ustreznimi navodili, lah-
                  ko hitro identificiral in predlagal rešitve za takšne napake. Presenetljivo pa je
                  bilo, da se je tutor dobro odrezal tudi pri kompleksnejših izzivih, povezanih
                  z ožičenjem in diagnostiko odpovedi pogonskega motorja. Kljub omejitvi na
                  tekstovno komunikacijo je tutor z natančnimi in strukturiranimi vprašanji štu-
                  dente vodil skozi postopek odpravljanja težav, kar kaže na njegov potencial
                  za podporo tudi pri praktičnejših vidikih projektnega dela.

                  Dodatne možnosti analize pogovora
                  Raziskava je pokazala, da bi lahko vprašanja, ki jih študentje zastavljajo tutor-
                  ju, služila kot osnova za ocenjevanje njihovega znanja. Analiza vprašanj bi
                  omogočila vrednotenje po dveh ključnih merilih: (a) pravilnost: ali je vpraša-
                  nje smiselno in natančno; (b) relevantnost: ali vprašanje odraža razumevanje
                  študenta o problemu.
                    Vrednotenje vprašanj bi lahko služilo kot orodje za spremljanje napredka
                  študentov in izboljšanje učnega procesa. Vendar je pomembno poudariti, da
                  bi lahko prekomerno osredotočanje na ocenjevanje vprašanj povzročilo za-
                  držanost študentov pri spraševanju. Yu Chen idr. (2024) v raziskavi razložijo,
                  da nekateri učenci lažje postavijo vprašanje GUI-tutorju kot profesorju, saj s
                  tem ne razkrijejo svojega znanja (ali pomanjkanja le-tega). Ena ključnih pred-
                  nosti tutorja je prav v tem, da študentje nimajo zadržkov zastavljati vprašanj,
                  tudi če so ta banalna ali nepovezana z že obravnavano snovjo. Tutor deluje
                  kot orodje brez čustev, ki ne presoja in ne zameri, kar omogoča odprto in
                  sproščeno komunikacijo. S tako komunikacijo so bili študentje motivirani za


                  294
   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299