Page 296 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 296

David Rihtaršič in Rok Gabrovšek

                        − Ocena študentovega znanja: Analiza pogovorov je omogočila vpogled v
                       raven razumevanja študentov na podlagi njihovih vprašanj in odzivov.
                        − Zaznavanje napačnih predstav (angl. misconceptions): Strežniški vmes-
                       nik je olajšal identifikacijo napačnih razumevanj, ki so ovirala nadaljnjo
                       gradnjo znanja.
                        − Možnosti analize pouka: Zbrani podatki omogočajo poglobljeno analizo
                       učnega procesa in načrtovanje izboljšav za naslednje izvedbe predmeta.


                    Poleg sprotne podpore je strežniški vmesnik omogočil vzpostavitev ro-
                  bustnega sistema,  ki ne le podpira učni proces, temveč zagotavlja  stalno
                  izboljševanje na podlagi zbranih podatkov. Ta pristop krepi tako kakovost
                  izobraževanja kot tudi zmožnost prilagajanja učnega procesa specifičnim
                  potrebam študentov.

                  Omejitve raziskave
                  Raziskava ima več omejitev, ki jih je treba upoštevati pri interpretaciji rezul-
                  tatov. Ena ključnih omejitev je majhno število študentov, ki so sodelovali v
                  raziskavi (skupaj pet). Takšen omejen vzorec lahko vodi do neobičajnih ugo-
                  tovitev, ki niso nujno reprezentativne za širšo populacijo. Zaradi tega je treba
                  rezultate obravnavati previdno in jih upoštevati predvsem kot izhodišče za
                  nadaljnje raziskave na večjih vzorcih.
                    Druga pomembna omejitev je odsotnost kontrolne skupine. Ker raziskava
                  ni vključevala študentov, ki bi izvajali projekt brez uporabe tutorja, je primer-
                  java učinkov tutorja mogoča le z izkušnjami učitelja iz preteklih let. Takšen
                  pristop, čeprav uporaben, ne predstavlja znanstvene metode in ne omogoča
                  neposrednega merjenja vpliva tutorja v primerjavi z alternativnimi oblikami
                  podpore.
                    Te omejitve kažejo na potrebo po nadaljnjih raziskavah, ki bi vključevale
                  večje vzorce študentov, uporabile kontrolne skupine in omogočile bolj struk-
                  turirano oceno vpliva tutorja na učni proces. Kljub temu trenutni rezultati po-
                  nujajo dragocene vpoglede in osvetljujejo potencial GUI-tutorjev v projektno
                  usmerjenem učenju.

                  Zaključek
                  Raziskava o uporabi tutorja pri projektih iz robotike je pokazala, da so študen-
                  tje orodje uporabljali na način, ki je v veliki meri odražal običajne vzorce upo-
                  rabe takšnih podpornih tehnologij.  Študentje so prednostno iskali nepos-
                  redne rešitve z najmanjšim možnim vložkom, namesto da bi se osredotočali
                  na iskanje in utrjevanje znanja. Kljub našim naporom, da tutorja opremimo z


                  296
   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301