Page 295 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 295
Inovativna uporaba GUI-tutorja pri projektih iz robotike in elektronike
reševanje problemov. Vsako zastavljeno vprašanje odraža trenutni fokus in
potrebo študenta, kar prispeva k njihovi angažiranosti. Ta vidik interakcije je
ključen, saj motivacija igra pomembno vlogo pri usvajanju znanja. Tutorjeva
sposobnost, da zagotavlja podporo brez zadržkov, povečuje njegov poten-
cial za spodbujanje aktivnega učenja. V prihodnje bi bilo smiselno raziskati,
kako lahko tutorji hkrati spodbujajo kakovost zastavljenih vprašanj in ohran-
jajo sproščenost komunikacije, kar bi še dodatno povečalo njihovo dodano
vrednost v učnem procesu.
Tutor je zapolnil vrzel v podpori študentom pri tehničnih projektih, vendar
so rezultati pokazali potrebo po izboljšavi metod za preverjanje študentskega
znanja. Prehod z neposrednega preverjanja znanja na prilagodljivo ocenjeva-
nje, ki temelji na vprašanju študenta, bi lahko povečal učinkovitost tutorja.
Uporabniški vmesnik:
Lim idr. (2011) so mnenja, da je uporabniško prijazen vmesnik ključnega po-
mena za uspešno interakcijo med uporabniki in digitalnimi učnimi orodji.
Mig racija iz terminalnega okna v komunikacijo preko spletnega brskalnika je
bila bistvena za izboljšanje uporabniške izkušnje študentov. Terminalski na-
čin komunikacije je za večino študentov predstavljal neznano in neprijazno
okolje, kar je oteževalo interakcijo s tutorjem. Prehod na spletno aplikacijo
pa je študente prestavil v znano okolje, kjer so se počutili samozavestneje in
bolj sproščeno. To je bistveno vplivalo na kakovost in pogostost njihovega
sodelovanja s tutorjem. Velik prispevek novega vmesnika je bila tudi mož-
nost uporabe priljubljene tehnike »copy-paste«. Študentje so lahko enostav-
no kopirali besedilo napak, ki jih je izpisal prevajalnik programske kode, in jih
posredovali tutorju, ki jim je podal ciljno usmerjene odgovore. Ta funkcional-
nost je izboljšala učinkovitost komunikacije in omogočila hitrejše reševanje
tehničnih težav.
Še večji učinek pa je prinesel prehod na strežniško obliko, ki je učitelju omo-
gočila spremljanje pogovorov študentov s tutorjem v realnem času. Čeprav
ta funkcionalnost v začetnem načrtu raziskave ni bila predvidena, se je razvila
kot zelo uporabna prilagoditev tekom raziskave. Ta sprememba je prinesla
več ključnih prednosti:
− Pregled nad učnim procesom: Učitelj je imel boljši vpogled v potek pro-
jektnega dela in je lahko prepoznal, kdaj in kje se pojavljajo težave.
− Možnost posredovanja: Ob opažanju napačnih interpretacij ali težav je
učitelj lahko pravočasno posredoval in zagotovil usmeritev študentom,
da so se izognili napačnim učnim tokovom.
295