Page 295 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 295

Inovativna uporaba GUI-tutorja pri projektih iz robotike in elektronike

             reševanje problemov. Vsako zastavljeno vprašanje odraža trenutni fokus in
             potrebo študenta, kar prispeva k njihovi angažiranosti. Ta vidik interakcije je
             ključen, saj motivacija igra pomembno vlogo pri usvajanju znanja. Tutorjeva
             sposobnost, da zagotavlja podporo brez zadržkov, povečuje njegov poten-
             cial za spodbujanje aktivnega učenja. V prihodnje bi bilo smiselno raziskati,
             kako lahko tutorji hkrati spodbujajo kakovost zastavljenih vprašanj in ohran-
             jajo sproščenost komunikacije, kar bi še dodatno povečalo njihovo dodano
             vrednost v učnem procesu.
               Tutor je zapolnil vrzel v podpori študentom pri tehničnih projektih, vendar
             so rezultati pokazali potrebo po izboljšavi metod za preverjanje študentskega
             znanja. Prehod z neposrednega preverjanja znanja na prilagodljivo ocenjeva-
             nje, ki temelji na vprašanju študenta, bi lahko povečal učinkovitost tutorja.

             Uporabniški vmesnik:
             Lim idr. (2011) so mnenja, da je uporabniško prijazen vmesnik ključnega po-
             mena za uspešno interakcijo med uporabniki in digitalnimi učnimi orodji.
             Mig racija iz terminalnega okna v komunikacijo preko spletnega brskalnika je
             bila bistvena za izboljšanje uporabniške izkušnje študentov. Terminalski na-
             čin komunikacije je za večino študentov predstavljal neznano in neprijazno
             okolje, kar je oteževalo interakcijo s tutorjem. Prehod na spletno aplikacijo
             pa je študente prestavil v znano okolje, kjer so se počutili samozavestneje in
             bolj sproščeno. To je bistveno vplivalo na kakovost in pogostost njihovega
             sodelovanja s tutorjem. Velik prispevek novega vmesnika je bila tudi mož-
             nost uporabe priljubljene tehnike »copy-paste«. Študentje so lahko enostav-
             no kopirali besedilo napak, ki jih je izpisal prevajalnik programske kode, in jih
             posredovali tutorju, ki jim je podal ciljno usmerjene odgovore. Ta funkcional-
             nost je izboljšala učinkovitost komunikacije in omogočila hitrejše reševanje
             tehničnih težav.
               Še večji učinek pa je prinesel prehod na strežniško obliko, ki je učitelju omo-
             gočila spremljanje pogovorov študentov s tutorjem v realnem času. Čeprav
             ta funkcionalnost v začetnem načrtu raziskave ni bila predvidena, se je razvila
             kot zelo uporabna prilagoditev tekom raziskave. Ta sprememba je prinesla
             več ključnih prednosti:


                   − Pregled nad učnim procesom: Učitelj je imel boljši vpogled v potek pro-
                  jektnega dela in je lahko prepoznal, kdaj in kje se pojavljajo težave.
                   − Možnost posredovanja: Ob opažanju napačnih interpretacij ali težav je
                  učitelj lahko pravočasno posredoval in zagotovil usmeritev študentom,
                  da so se izognili napačnim učnim tokovom.


                                                                           295
   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300